Alla inlägg den 28 september 2009

Av Bent Christiansen - 28 september 2009 19:19

Dagen började redan halv sex i morse. Vaknade av regnet som slog mot sovrumsfönstret. Det var inte nådigt vad det regnade. Det var bara att stiga upp, sätta på kaffe och datorn. Efter att ha läst ett antal tidningar på nätet var det dags för en dusch och sen startade min resa. Jag började med tunnelbana,   



till mitt andra hem.

IKEA  

Efter utfört uppdrag var det dags för buss,

  

Den tog mig åter till tunnelbanan nu mot Alby. Där har jag inte varit på över 30 år. Det var sig likt det lilla jag såg. När jag kom ut från tunnelbanan skulle jag ta en buss mot Tumba. Döm om min förvåning när det var samma buss som jag hade åkt med från IKEA till tunnelbanan. Chauffören tittade länge på mig, jag trodde nästan att han skulle hälsa för någonstans såg jag på honom att vi hade möts tidigare. Näväl på bussen mot Tumba. Väl där, efter att ha åkt på en riktig sightseeing möttes jag av min syster. Nu var det dags för nästa transportmedel....

  


Nu var tanken att vi skulle fixa en del saker och sen hälsa på pappa och fika med honom. Icke, en kund ringde och ville prompt träffa syster gärna i dag. Visst svarade hon vi kommer. Var och när. Västerhaninge klockan 15.00 Jag åkte med av bara farten. Nu hade jag kunnat hoppa i Västerhaninge och tagit mig därifrån och hem. Icke, vi hade inte pratat färdigt så vi styrde åter kosan mot Tumba. Nu började jag inse att klockan var närmare fem och att hinna med fika hos pappa var inte att tänka på. Hem och laga middag. denna gång blev det pendeltåg..

  


Så jag får säga som Peter Harrysson "Pappa Jag ringer i morgon "


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards