Alla inlägg under augusti 2009

Av Bent Christiansen - 31 augusti 2009 16:33

Det blev inga större ovationer på gårdagens bild. Inte mer än att jag har fått några förfrågningar om lite filminspelningar, och även en om comeback på handbollsplanen. Det kanske kommer mer.

Dagens middag !!!!

 Hemlagad



Laxpudding, inte nog med att jag har tvättstugan idag igen, sängkläder ska bytas. Ugnen ska på, skalas potatis, skivas potatis, varvas med lax, äggstanning mm.

Som Ni ser det blir hemlagat.


Ha de

Av Bent Christiansen - 30 augusti 2009 16:15

Jag har vid ett flertal tillfällen lagt ut bilder på bloggen som kanske inte har varit så där jätte smickrande för en del. Kommentarerna har varit både syrliga och bitska.

Som den här på Jennie, den kanske inte var riktigt rumsren.

Det finns andra exempel, den här !

 Usch

Därför tänkte jag nu bjuda lite på mig själv. Denna bild togs någon gång i början på 70-talet. Den är inskickad av en gammal handbolls kompis som inte kommer få det lätt i höst. Som dom säger hämnden är ljuv.

 Vacker redan då




Ha de





Av Bent Christiansen - 29 augusti 2009 18:19

Visst är dom fina ? Nostalgin bara flödar. Vi ses snart.

 alla fyra på samma bild


Alexander ! vad vill du ha när du fyller år ? Vi undrar.


Ha de

Av Bent Christiansen - 28 augusti 2009 14:55

Jag har varit på Formexmässan tillsammans med min syster Annelis.

Stor, stor, stor

 Vi gick runt i ca 3 timmar. Jag måste säga att det är mycket !!!!!!! Det fanns en sak som var trevlig.

 " Bitte Fnus " Hon arbetar där under ett par dagar. Visar en ny typ av tekanna. Den droppar inte, är av glas och har en del andra förmåner som inte jag kan svara på men det kan "Bitte Fnus " så nästa gång Ni träffar henne fråga.

Har också gjort en investering åt min syster. Vad det är får Ni veta nästa vecka min syster vet själv inte vad det är.

Blir det regn i helgen ska källaren rensas. FLICKOR se till att Ni har plats hemma hos Er för nu kommer det prylar.

Blir det skapligt väder kanske det blir en liten utflykt inte till varmare breddgrader bara en bit utanför staden.


Ha de

Av Bent Christiansen - 27 augusti 2009 19:39

Jag har varit och tittat på handboll,

 Han var inte med,

 Hammarby mot Tumba. Hammarby vann med 29-21. Egentligen inget att säga om dom var det bättre laget. En av mina gamla adepter är numera tränare för Tumba. Mats Kardell. Vi snackade lite efter matchen, det var sådär 30 år sedan vi sist sågs men det blev bara en kort stund. Kul att han är tillbaka.

Jag har blivit kallad tvättstugefascist, se kommentarer under gårdagens inlägg. Det tar jag som en komplimang

he he. Alla kommentarer oavsett positiva eller negativa tar jag som en komplimang. Det betyder att folk läser det jag skriver. Så är det med allt här i livet, om ingen säger något hur kul är det ! Men när någon säger något, negativt eller positivt, det är kul.


Ha de 


Av Bent Christiansen - 26 augusti 2009 14:05

Regnar, blåser allmänt trist och som pricken över i tvättstugan. Just nu längtar jag bort.

 Härliga stränder



Ha de 



Av Bent Christiansen - 26 augusti 2009 13:41

Som rubriken " hur korkad får man vara " I vår tvättstuga har vi 2 stycken maskiner.

Tvättmaskin 

 Bägge dessa är det något fel med. När maskinen har tvättat klart är det fullt med vatten i facket för skjöljmedel. Således måste man tömma det inför nästa tvätt annars får det inte plats något nytt medel. Detta förstår till och med lilla jag. Tror Ni då att folk tömmer detta fack från vatten efter att dom har tvättat ? Inte då. Varje gång jag tvättar får jag börja med att tömma ur vatten. Jag undrar hur folk gör och tänker. Oj då här var det vatten, vad ska jag göra nu då ? Jag häller på skjöljmedel ändå lite kanske hamnar i maskinen, eller jag struntar i skjöljmedel. det sistnämnda stämmer inte för i papperskorgen som finns i tvättstugan ligger det ofta tomma flaskor som har innehållit skjöljmedel. Är det så svårt att tömma ur vattnet och lämna tvättstugan på samma sätt som man själv vill ha den. För att inte tala om städningen. MIN MAMMA JOBBAR HÄR.

Korkade människor.

 Korkade människor


Ha de

Av Bent Christiansen - 25 augusti 2009 19:13

Allt eller inget, så känns det just nu. Ska på intromöte med AF i morgon och på torsdag. Undrar vad dom kan göra för en gammal stöt som mig. Funderingarna är många, är man för gammal ? Finns det hopp ? Ska man satsa på eget en gång till ? Hur som helst jag ska ge dom en chans, även om jag tror att den är liten.

Kvällen ska hursomhelst avnjutas med en rar kopp och princesstårta och sen ringa lite.


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards