Alla inlägg under augusti 2010

Av Bent Christiansen - 14 augusti 2010 19:07

Vilken dag, varmt, soligt nästan ingen vind. Vad passar bättre än en tur till Waxholm.

  

 Sagt och gjort, mot Strömkajen och Waxholmsbåtarna. Vi hade tur, den avgången som passade oss var med  Ångbåten Storskär.

  

En av de sista ångbåtarna i kommersiell drift.

Väl i Waxholm lät vi oss väl smakas av en god lunch. En sväng i gästhamnen för att uppleva gamla minnen innan det var dags att påbörja resan hem. Denna gång med Västan.

  

Ingen dålig gammal dam det heller. Väl tillbaka i Stockholm tittade vi lite på genrepet inför kvällens koncert till minne av Cornelis W.



Ha de


  

Av Bent Christiansen - 11 augusti 2010 19:40

Bollen är rund. Ett gammalt och beprövat citat. Det skall spelas till sista bollen, eller som i detta fall sista klotet. Vi var 4 stycken som spelade Boule.

  

Först till 10 var dealen. Vid ställningen 9-9-9-4 , där jag hade fyra började dom andra 3 att prata vitt och brett om vem av dom som skulle vinna. Jag började så sakta men säkert knapra in på deras försprång. Efter ett tag var ställningen

9-9-9-9. Nu började deras nerver verkligen spöka. Eftersom jag var den som vann näst sista omgången var det jag som började, nu skulle det avgöras.

Första klotet ut, ett mördarklot visade det sig. Bara några cm ifrån "lillen" den heter så den lilla kulan. En efter en kastade dom bort sig. Där stod jag som vinnare med klot på hand. Jag hade en kvar. Det är det som kallas rutin.


Ha de

Av Bent Christiansen - 7 augusti 2010 19:28

" ÄNTLIGEN " Som Gert Fylking sa

  

Efter många års letande har jag äntligen funnit en. En nattskjorta.

  


Jag vet inte när jag ska använda den . Jag vet bara att jag alltid har velat haft en.


Ha de

Av Bent Christiansen - 7 augusti 2010 10:16

En liten reflektion bara på detta med att vara bortskämd. Soppåsen full, det regnar ute, du befinner dig på landet. Det blåser och är kallt, påsen luktar riktigt illa. Vad gör du ? Klär på dig och ger dig ut i blåsten och regnat.

Soppåsen full, det regnar ute, du befinner dig i den stora staden. Vad gör du ? Öppnar ytterdörren går ut i trappen utan att klä på dig en massa ytterkläder och slänger påsen i......

  

Bortskämd eller ?


Ha de

Av Bent Christiansen - 6 augusti 2010 07:16

Affären runt hörnet öppen till 22.00 Banken runt hörnet öppen varje vardag. Systemet runt hörnet öppet 6 dagar i veckan mm Detta är storstaden.

  

Trafikstockningar, avgaser, en massa människor. Stress, stress, stress.

Är det så det ska vara om man är bortskämd ?


Affären öppen till 18.00 Ingen bank. Systemet ? Beställs hos den lokala bensinmacken. Leverans ett par dagar senare. Detta är landet.

  

 Inga trafikstockningar, lite människor, ingen stress, stress, stress.

Är det så det ska vara om man är bortskämd? 


Jag vet vad jag väljer.


Ha de

Av Bent Christiansen - 4 augusti 2010 22:01

Då var det äntligen semester. I år gick resan till Dalarna +. Jag återkommer till +. Vi befinner oss i Fredriksberg, nära Säfsens skidresort. Vi har varit här tidigare, både sommar och vinter. Det är en fantastiskt vacker del av Sverige. Höga berg, eller fjäll, beror på vem man frågar. En massa sjöar som den här.

  

Vi bor i ett stort hus tillsammans med flera andra familjer.

  

Den delen som vi bor i tillhör en kompis till oss. Gardin Leif. Ja han kallas så inom familjen, varför får Ni lista ut själva. Vi har en av våra döttrar med, Jessica,  och hennes familj. Johan, Missilen och Torpeden. Den sistnämnda älskar att sitta i morfars knä och busa.

  

Nu till +. Vi tog en sväng in i Värmland i dag. Och för att bevisa det tog vi ett kort på en typisk Värmländsk skog.

  

Visst ser man att det är i Värmland.



Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards