Alla inlägg under mars 2011

Av Bent Christiansen - 28 mars 2011 21:53

Då fick vi äntligen fira Johan som har FYLLT år, man skulle kunna tro att han har "fyllt" när man ser denna bild

 

Nu var det inte så allvarligt. Det vankades god mat och kaffe och tårta. Barnen åt även mums-mums..............

  Med viss framgång

  Även mor och dotter verkade trivas

  En som däremot inte trivdes var " Bitte " hon undrar när vi ska komma hem till dom på middag. Vi kommer när jag inte jobbar och får en inbjudan.


Ha de

Av Bent Christiansen - 17 mars 2011 15:24

Nu är jag trött på denna långa vinter. Kallt, mycket snö, eländigt, eländigt, eländigt. Det är tur att man har något att se fram emot. VÅREN, denna underbara tid som vi har tillmötes. Alla blommor, fåglar som sjunger, flickorna som börjar se ut som dom skall göra. Ja nästan allt blir bättre. LJUSET för att  inte tala om ljuset. Att inte behöva tända en massa lampor kl 4 på eftermiddagen.

En annan sak att se fram emot är den stundande semester som går av stapeln i Maj månad. MALLORCA here we come. Visst ser det härligt ut....

  

Jag och hustrun, ja hon får följa med efter långt övervägande det är hon värd.

En vecka i egen lägenhet 2 rum och kök, otroligt skönt.


Ha de

Av Bent Christiansen - 13 mars 2011 17:42

Vi börjar med köket, det ser fortfarande ut som ett bombnedslag. Uppbrutet golv, en fläkt som står och låter 24 timmar om dygnet. Förhoppningsvis ska det bli klart under veckan. Vi bor på plan 3 vilken tur att vi var hemma.


Till skidåkningen eller vad man skall kalla det. Äldsta dottern med familj var och hälsade på i Hammarby idag, då ska det givetvis provas på att åka, rent bokstavligt, utför.

Här är dom samlade.

   

På väg uppför

   


Cassandra på väg utför

   

Alexander

     

Jennie

   

Och till sist Laurent

   



Ha de  

Av Bent Christiansen - 10 mars 2011 20:46

Vissa kan konsten att festa

  

Andra har bara roligt

  

Vissa vänder ryggen till

En del arbetar

   

Flera som bara visar ryggen

   

Men kul det hade dom.



Ha de  

Av Bent Christiansen - 5 mars 2011 09:44

Efter 10 år och 9 månader är den slut, den har givit mig och många andra stor glädje. Bara för att man är en stor skit behöver man inte lukta som en sådan. Jag talar givetvis om något som doftar gott. Det var på flygplatsen Heatrow i jUNI 2000 som det begav sig, jag och övriga familjen var på väg till Frankrike för att hälsa på Laurents familj. På flygplatsen hade dom extrapris på just denna, en stor flaska till priset av en liten. Mina vänner jag talar om denna produkt.

   


Lagerfeldt After Shave, vilken doft, den är så otroligt dryg, vilket pris.

Nu är det så att jag kommer inte att dofta annorlunda efter denna dag, nej här har man försett sig. Två mindre flaskor står i badrumsskåpet och väntar.


Ha de

Av Bent Christiansen - 5 mars 2011 08:54

Nu tror ni säkert att jag kommer att sitta här och sjunga ? Så illa är det faktiskt inte, jag skall låta Er slippa. Nej följande har hänt. För två år sedan köpte jag en ny telefon med abbonemang. Jag själv tyckte då att den uppgörelsen var helt OK.

Sista halvåret har jag dock tyckt att jag ringer mindre och mindre vilket fick mig att säga upp dåvarande kontrakt vilket går ut idag. Skulle jag ta ett kontantkort, nytt abbonemang, ny telefon ? Frågorna var många. Jag vände mig till samma återförsäljare som förra gången för att få hjälp. Dom började med att titta över mina samtalskostnader de senaste två åren, till saken hör att jag hade ett abbonemang med pott. Det innebär att jag fick ringa för ca 200:- i månaden. I snitt hade jag ringt för ca 180:- i månaden till en minutkostnad av 29 öre. Med kontantkort motsvarar det en kostnad på ca 428:- Nu började vi deala. Om jag vill ha en ny telefon samtidigt som jag tecknar mig för ett nytt abbonemang vad blir månadskostaden då ?  Efter diverse dealar hittade vi en lösning. Jag kom ner i månadskostnad, jag fick en ny telefon som jag fortfarande inte behärskar, och kommer säkert aldrig att göra, så här ser den ut .

   

Samsung Galaxy 5  en Android. Förlåt Sony Ericsson för mitt svek.

Den gamla då ! den gick sönder för 14 dagar sen.



Ha de













Av Bent Christiansen - 2 mars 2011 20:58

Detta var vad vi kom hem till idag !!!!!!!

  

   

   

Det är tur att det finns ljuspunkter här i livet, ett nytt bord

  



Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards