Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Däckbyte nästan som Formel 1

Av Bent Christiansen - 28 april 2013 08:22

Då var det dags, från vinterpjuck till sommarsvålar ute i sista minuten som vanligt. Begav mig till däckverkstan för att som alla andra som är sent ute att få en tid för byte. Möttes av den vanliga blicken, sen igen. Ni vet hur det är svarade jag mycket att göra. Kom med in på kontoret. Nu är det så att det är inte alla förundrat att få gå med in, de flesta får stå framför disken och be om en tid. Jag har känt herrarna, Lasse och hans son Claes, i många år och vi har alltid mycket att prata om. Har du någon tid idag ? Nej det blir svårt, imorgon då ? Också svårt. Om jag tar med mig kaffebröd finns det någon tid då ? Kan du komma 9.20 ? Visst inga problem. 9.10 var jag där med en kartong innehållandes diverse kaffebröd. Det tog inte många sekunder förrän jag anvisades en ledig plats. Vips så var det 4 man runt bilen

  Ni ser själva nästan som ett Formel 1 lopp. Kartongen med kaffebrödet försvann blixtsnabbt in på kontoret. 9.20 var jag på väg därifrån. Vad dom tyckte om kaffebrödet vet jag inte men jag hoppas att det smakade.



Ha de

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards