Alla inlägg under november 2011

Av Bent Christiansen - 30 november 2011 09:28

Slänga saker ! Sug på den,slänga saker. Visst är det svårt. Kan vara bra att ha, någon annan kanske behöver den. Kostade för mycket. Det finns hundra och åter hundra argument för att inte slänga. Platsbrist, det är ett bra argument, den får inte plats. Nu har inte vi det problemet vi har t.o.m tomma skåp. Ändå finns det vissa saker som bara borde slängas. Jag har bestämt mig. JAG SKA SLÄNGA SAKER. Märk väl att jag inte sa när. Upprinnelsen är att jag igår skulle ha tag i en kabel, vet Ni hur många olika kablar jag hade ? Alldeles för många, så här ska sorteras och kastas. Laddkablar till mobiltelefoner som inte ens platsar på ett museum, sedan min tid på Ericsson, lampsladdar för våra gamla vägguttag, kastas. Som sagt det skall kastas vet bara inte när.

Comhem, jag säger bara Comhem. Dom vill att man skriftligen ska göra som i mitt fall en reklamation via mail på deras hemsida, ok för mig. Tror Ni dom svarar via mail ? Inte dom ringer. Jag kan inte svara vissa tider på dagtid på grund av mitt jobb. Om nu jag ska skriva till dom så KRÄVER jag att dom kontaktar mig via mail. På så sätt får alla parter skriftligt på  vad som sker. Rimligt tycker jag. Vad tycker Ni ? Och vad tycker Comhem ?


Ha de


Ps Jag vet att Ni läser vad jag skriver. Ds

Av Bent Christiansen - 29 november 2011 19:13

Trots min nedlåtande ton igår gentemot Comhem så har dom faktiskt svarat mig, via bloggen, se gårdagens kommentarer. Tack för det,  återstår att se vad som händer. Jag har skickat mitt ärende till dom så nu är det bara att vänta. Lovar att hålla Er andra informerade.


Dagens höjdpunkt var detta.



Jag har under mina dagar ätit massor av Raggmunk och fläsk då detta är en av mina absoluta favoriter, bedömt rätten efter smak, utseende, storlek mm. Men utan att skryta måste jag säga att detta var den absolut bästa Rggmunk med fläsk som jag har ätit, att jag sen har tillagat den själv gör inte saken sämre. Detta kommer numera att vara ett stadigt och ständigt återkommande inslag på vårt matbord. Jag har provat att göra detta tidigare men dagens var otrolig.



Ha de 

Av Bent Christiansen - 28 november 2011 19:09

Nu ska ni varken få köttbullar eller komma hem. Vi börjar med köttbullar. 

Köttbullar, bland annat är något som står på min lott att tillaga varje jul. Och det har jag gjort närmare bestämt ca 270 stycken. Alla rullade för hand. Noga stekta, inte för länge då blir dom torra när man värmer dom. Bara så där lagom.

Comhem, jag säger bara,  vilka lirare, trots att det inte finns något avtal så fungerar det men, händer det något har vi ingen support eller service. Trots detta kräver dom full betalning varje månad. Jag försöker nu säga upp avtalet med motiveringen att dom har ingått ett avtal med oss som egentligen inte finns då det inte finns något service avtal. Låter det krångligt ? Inget emot vad det är. Ungefär så här ser det ut.

Till råga på allt så undrade jag vad som händer om modemet slutar fungera, för Er som inte vet hur ett modem ser ut, varsågoda. Det kunde dom inte svara på. Får jag tillbaka en del av det som vi har betalt ? Vet ej, vad tycker Ni att jag ska göra ? Vet ej. Dom vet inte. Om inte dom vet hur ska jag veta.


Ha de         

Av Bent Christiansen - 27 november 2011 09:43

Man ser dom aldrig, dom hörs inte, utan ett undantag. Varje vardagskväll runt halv tio låter det som om dom flyttar runt alla möblerna. Detta är ständigt återkommande och väldigt irriterande. Det här med att man aldrig ser sina grannar fick en ny dimension häromdagen när en av grannarna skrev till mig på Facebook och undrade om vi levde ? Det är vår närmaste granne. Det säger allt. Jag minns från min barndom hur det var liv i trappen jämt. Alla dörrar stod öppna, idag har vi t.o.m säkerhetsdörrar. Vi sprang mellan lägenheterna som om vi bodde där själva. Var man hungrig fick man en smörgås av fru Svensson eller fru Mokvist eller någon annan. Våra mammor var hemma med oss barn på den tiden, inte nu. Nu är det stress från morgon till kväll. Den värsta perioden på dygnet är mellan klockan fyra och sex på eftermiddagen, försök att gå och handla i affären. Det är barnvagnar och trötta skrikande barn överallt, inget att säga om det dom är lika stressade som sina föräldrar. Vill bara hem till hemmets lugna vrå utan grannar.

Samma sak med gården, inte en människa där. Vår gård levde jämt, vi spelade fotboll, kula, hoppade hage, cyklade sprang mm. Nu är det stendött. Varför ? Vi har en väldigt fin gård men stendöd. Vi har under ett antal år försökt att skrämma liv i den, se tidigare inlägg, men det går inte. Nu har den fått en ansiktslyftning så vi hoppas att till våren att det ska bli bättre. Nu till det jag undrar över. Det finns många ensamstående i vår trapp. Vad gör dom en sådan här dag ? Första Advent. Sitter dom där ensamma med sina tända ljus ? Går dom och lägger sig tidigt ? Frågetecknen är många. Vad gör dom ? Kanske skulle man köpa lite lussebullar och pepparkakor och bjuda in dom ?


Ha de 

Av Bent Christiansen - 26 november 2011 17:24

Nu är det gjort till 90 %, julklapparna är inhandlade. Jag och hustrun gav oss iväg i ottan. Här gällde det att vara före alla andra. Mycket riktigt väldigt lite folk när vi väl kom till city. Vi hade en lista på vad som skulle handlas, in i Gallerian. Slut, slut, slut slut, slut,,,,,,,,, så där fortsatte det. Inget av det vi hade tänkt köpa fanns. "Å nej" som Isabelle skulle ha sagt. Det var bara att jaga vidare, detta såg ut att bli en lång dag. Nu gällde det att inte misströsta. Nästa stopp var PUB varuhuset. Nu började det hända saker, först hittade vi en julklapp, sen en till, ytterligare en hittades runt hörnet. Vidare längs Drottninggatan, en till, och ytterligare en till. Det här går som när mor fick Johan som bonden sa. Vi hade satt en tid när vi skulle vara hemma för att äta lunch, 12.15 12.05 satte vi oss till bords. Nu hade vi fått blodad tand, ut igen denna gång gick färden mot Fridhemsplan och se, en till, och ytterligare en nu är vi snart färdiga sa jag till hustrun. Göran var den sista som fick något nu hem och fika. Väl hemma skulle adventstakar och julstjärnor upp. Fattas det inte något sa hustrun, vad sa jag. Borde vi inte ha ljusstakar i alla fönster. Ut igen, Fridhemsplan igen ! 2 stycken ljusstakar köptes hem igen. Efter att ha gått igenom alla inköp insåg vi att,  För det första :  Nu är vi fattiga, för det andra : Fördelen är att vi bara har smågrejer kvar att köpa. Nu blir det middag och en skön stund framför TV`n tittandes på alla ljusstakarna.


Ha de

Av Bent Christiansen - 25 november 2011 19:35

Vissa saker kan man längta efter så det riktigt knakar i en, som detta

 


Andra saker som att gå på stan samma helg det är löning och leta efter julklappar är inte lika roligt.


Men det skall göras även om det tar emot. Vad det är vi ska handla ? Det säger jag inte.



Ha de  

Av Bent Christiansen - 24 november 2011 16:50

Sista handen lagd på pappas sovrum, tavlor uppe, kablar uppe, belysning uppe, pappa uppe och sen kronan på verket bordet. 

Visst är det snyggt. Nu står där en lampa, under ligger en tidning eller rättare sagt lokaldelen telefon.


Hustrun är på konferens idag så någon större middag ville hon inte ha, men jag då ? Som alltid är hungrig. Det blev något enkelt. Fyllda Crepes, några med räkstuvning andra med champinjon och skinkfyllning.


Till detta serverades det en enkel sallad.




Ha de       

Av Bent Christiansen - 23 november 2011 19:13

Nu är den på plats, staken. Ja inte där Ni tror eller veta vad det är den är på plats men inte tänd !

Hustrun vill ha tre stycken, på en gång men inte på samma ställe. Vi tar stjärnan först, eller stjärnorna inte ens där nöjer sig hustrun med singularis. Nej mycket av allt ska det vara. Stjärnorna är också på plats men inte heller dom är tända. Det krävs lite av mig först. Koppla... inga dumma tankar nu. Koppla, sätta på, allt måste fungera annars blir hon sur hustrun. Detta återkommer varje år fast i år är jag ute i god tid. Det är först till helgen det gäller för mig, staken och stjärnan.

 


Ha de  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards