Alla inlägg under juni 2010

Av Bent Christiansen - 21 juni 2010 06:43

Trodde i min enfald att nu, nu borde det vara över. Men icke. Nu ska det vändas ut och in på allting. Hur var klänningarna, hur var blomsteruppsättningarna mm. Droppen var när reporten på radion började med att tala om bröllopstalen. " Jag klarar inte av att prata om det då börjar jag gråta " Men va f-n byt ut personen. Är det detta vi betalar våran radiolicens för ! Byt kanal då, nej jag vill höra hur det är i trafiken, hur vädret blir och just denna kanal har den bästa rapporteringen. Det måste väl finnas annat att prata om. En tanke som slog mig i helgen när jag såg alla poliser på stan var att nu skulle man vara inbrottstjuv. Snacka om att komma till dukat bord. Alla poliser var kommenderade in till staden. Jag räknade på en sträcka av 300 meter mitt i city till 39 poliser. I de yttre regionerna av Stockholm kan det inte finnas mycke till lagens långa arm. Vilket smörgåsbord.

Vi som inte var intresserade fick i alla fall en present, vi fick åka tunnelbana gratis. Tack för det. Hörde en pappa säga till sina barn när dom frågade ! Vad ska vi göra idag pappa ? Vi ska åka tunnelbana hela dagen det är gratis.


Hoppas att det snart är normalt igen.


Ha de

Av Bent Christiansen - 12 juni 2010 08:28

Veckan har präglats av kurragömma, vad får vi för mat, vad ska vi göra nu, när kommer mamma. Så där är det att vara barnvakt åt 2 av våra barnbarn. Deras pappa har jobbat och mamman har varit på kurs i London. Vad gör man då som morfar nu när det är sommarlov och allt. Inte ska dom behöva vara ensamma hemma. Hur gör man då för att aktivera dom ? Det är märkligt hur fort man glömmer, hur gjorde vi när våra barn var mindre ? Jag kan inte tänka mig att vi hade tid att bara göra roliga saker. Det är skillnad att vara morfar, då förväntas det att det hela tiden ska ske något. Är det inte fysiska aktiviteter så är det något som ska stoppas i munnen. " JÖSSES" Jag är för gammal för detta. Som tur är har jag en syster som har en Cabriolet. Ungarna har tidigare uttryckt önskemål om att få åka i den. Så vad gör man, ringer syster och frågar. Får jag låna din bil ? Visst det är bara att komma och hämta. Ni skulle sett minen på dom när morfar gled upp framför ytterdörren i en Chevrolet Cab. Nu började det. Jag vill sitta fram, nej det ska jag göra, då ska jag sitta där hela dagen i morgon. Visst är dom söta, bara tjafs. Så är det när man är 8 respektive 10 år. Nu slog morfar näven i bordet, inte speciellt hårt bara så där lite lagom. Inga barn i framsätet Ni är för små. Det räckte. Lite molokna satte dom sig i baksätet. Innan vi gav oss iväg såg jag till att de rätta attiraljerna satt på plats. Va då rätta attiraljerna undrar Ni. Åker man cab måste man ha solglasågon på sig.

  

Visst är dom coola. Varje gång dom är hos oss så är det nostalgi när det gäller middag. Morfars special. Pasta med skinka, sugarsnaps, vitlök, tomater, olja och oliver. Vart enda gång att dom aldrig tröttnar.

Mera nostalgi är detta !

  

Stockholms skärgård. Nu är det ett antal år sedan vi sålde båten men suget efter skärgården går aldrig ur. Hustrun och jag har pratat om att ta en tur ut i sommar med någon av skärgårdsbåtarna, kanske t.o.m sova över någonstans. Svenska turistföreningen har stugor och rum lite överallt som man kan hyra.

Nu kanske Ni tror att helgen blir lugn efter veckan som gått, inte då. Idag kommer dom två minsta vojne, vojne. Skämt å sido det är våran ynnest att få vara tillsammans med våra barnbarn. Tänk om den dagen kommer när dom anser att mormor och morfar är flinta och inte vill vara tillsammans med oss. Jag hoppas att den aldrig kommer.


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards