Alla inlägg under maj 2009

Av Bent Christiansen - 31 maj 2009 06:56

Kan ej krama dig mer
Höra din röst
Höra dina kloka ord
Höra dig skratta

Se dig le
Se ditt ansikte
Känna din närvaro
Bara på foto
Men du kommer för alltid finnas i mitt hjärta och i mitt minne.
Du finns i mina tankar, för evigt

Saknar dig

Grattis på Mors dag

Pappa, make, morfar och son

Till min mamma

Av Bent Christiansen - 30 maj 2009 20:55

Jag hade badbyxorna med mig, men till allas lättnad valde jag att inte ha dom på mig. Käringarna hade stått som svallvågor efter poolkanten om jag hade tagit dom på mig. Som jag nämnde igår så är vi många när vi träffas.

 Poolparty

 Så många att alla fick inte plats samtidigt. Barnen var nog dom som trivdes bäst, tror jag.

 Barnen leker

 Roligast hade nog målar Hellman, han hittade sin leksak på en gång.

 Målar Hellman

 Ser Ni något roligt i detta ? Hellman gjorde det.

Det severades mycket god mat, grillat. Den som var chef över grillen var målar Hellmans storebror Arne, tillika svärfar åt min bror. Arne är även svåger åt min syster som är gift med Målar Hellman. Det betyder att på något sätt är dom alla släkt. Fråga inte mig jag är bara jag.


Ha de

Av Bent Christiansen - 29 maj 2009 21:20

Vilket väder, kanon. Lättklätt, vackert. Många är dom, vackert. Har varit en tur till Norrland med min Far, i alla fall enligt honom. Vi har varit i Upplands Väsby. Så långt norrut var det länge sedan han var.

KALAS I morgon är det kalas. Min bror Kent fyllde år i måndags, Ludvig fyller år i dag. GRATTIS Ludde. Anna fyller år på måndag så i morgon passar vi på och firar alla samtidigt. Som Ni vet så är vi en stor släkt, det kommer att gå åt mycket mat och dryck. Ett och annat dopp blir det säkert också i poolen. Det blir badbyxor på.

De 67 stycken jag skrev om behöver inte vara klart förrän på torsdag nästa vecka och tur är väl det. Jag har inte fått någon ritning än. Vad nästa projekt blir vet jag inte men jag hoppas att det blir något som ligger mig varmare om hjärtat. Kanske något som går i grönt.


Ha de  

Av Bent Christiansen - 28 maj 2009 15:17

Nu är jag där igen, mat bara mat. Jag vet vad jag ska äta både idag och i morgon. Däremot så tror jag att hustrun och " bitte fnus " får en del att tänka på. Huvudingrediensen är klar för den närmaste veckan men, vad ska dom ha till ?

Vad kan detta vara ?

 Ha de 



Av Bent Christiansen - 28 maj 2009 11:18

Regniga dagar måste man ha något att göra.

 Delar av hamnen



Tanken är att hela hamnen ska beskrivas med bryggor och allt, det kommer.


Ha de 



Av Bent Christiansen - 28 maj 2009 07:43

67 stycken och en på gården. 

Jag skrattade när jag igår fick första uppdraget av Citronen. 67 stycken, placering, mått, färg, materiel. Jag tänkte DET KAN INTE VARA SANT. Ska jag kolla detta. Jag trodde att det var ett skämt och ringde därför upp honom. Jo då vi kollar allt som kunden ber oss om spelar ingen roll vad det är.

Är det några problem ? Inte alls det är bara det att jag är inte van vid denna typ av produkt. Sak samma vi gör ett jobb så enkelt är det. Ok när ska det vara klart ? Så fort som möjligt, gärna igår. Du har det i början på nästa vecka. Det räcker. Var börjar man ? Stämmer antalet ?  Placeringen ? Då är det bra om man har en ritning. Det måste jag ordna fram under morgondagen. Färg ? Svart med lock av borstad rostfri plåt. Jag måste se skapelsen för att kunna avgöra det. Får ta en tur till centrummet och kolla. Materiel ? Hur är fundamentet utformat ? Är gjutklossen tillräckligt stor ? Klarar den en lätt knuff av en traktor vid snöröjning eller sandsopning ? Hur kollar man sånt ?

Många frågor. Till råga på allt så har vi en på gården, den ser inte alls lika dan ut.

 

Ha de

Av Bent Christiansen - 27 maj 2009 21:57

Detta lyssnar jag på just nu, gamla moppsar från den ungdomliga tiden av sitt liv.

 Vilka lirare

 Riktiga tryckare har man levererat till deras musik.


Ha de



Av Bent Christiansen - 27 maj 2009 21:18

Jag vet inte var detta ska sluta. Vid ett flertal tillfällen har jag bett om vissa saker men inte fått det. Då måste man ta saken i egna händer.

Det har jag gjort nu. Jag är däremot osäker på när detta hände så jag chansar på 1993 eller möjligtvis 1992. Ni kan vara säkra på att det kommer inte att dröja länge förrän jag får veta rätt år.

Nu kör vi.

 !99 ???????????

Vem är då denna vackra kvinna. Säg det, hon har varit sparsam med att lämna ut bilder på sig själv under många år. Nu fick du.


Ha de 






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards