Alla inlägg under juli 2008

Av Bent Christiansen - 26 juli 2008 10:33

Veckan började som vanligt med ett möte hos Kent, pratade om allt möjligt och gick igenom hur föregående vecka varit. Tisdagen skämdes jag som en gris, varför skäms man som en gris? Varför inte som en häst? Hur som helst Jessica kom förbi en kortis på kvällen, vi pratade lite om den kommande semestern på Gotland. Utan förvarning undrade Jessica om det är någon som har frågat Therese om hon vill med!!! Jag har inte haft en tanke på henne, ber tusen gånger om ursäkt Therese. Självklart får hon följa med, boendet är fixat liksom resan det är bara att haka på. Therese fick frågan, hon har ännu inte svarat men kanske ett par dagar vore trevligt. Tänk att kunna gå ut med en av syrrorna i Visby, festa lite, sen när klockan är så där fram på småtimmarna ringer man farsan KOM O HÄMTA. Jennie häng med du också plats finns.

Onsdag. Melissa någon som har hört talas om Melissa. En pigg o glad 18 åring som inte verkar ha några större bekymmer här i livet förutom KÖRKORT.

Melissa jobbar med mig en till 2 dagar i veckan. denna dag var vi i Södertälje när hennes pappa ringer. Melissa du har fått uppkörningstid kl 13 i Södertälje. Flickebarnet hann inte ens bli nervös detta måste fixas. Var ligger vägverket i Södertälje? Hur går det med jobbet. Ge fan i jobbet detta löser vi. sagt o gjort vägverket nästa. det visade sig att det var gångavstånd från där vi var. klockan blev ett och Melissa påbörjade eller ska vi säga avslutade sin resa mot ett körkort. Hon klarade sig, ett stort grattis från mig. Gissa vem som kördet tillbaka till Stockholm.

Mitt i allt detta så har farbror Jesus bestämmt att vi skall grillas, 25 till 30 grader och ingen vind. Jag kan garantera att det är jobbigt att ha ett fysiskt arbete där vattenslangar skall dras fram och tillbaka, tur att det endast är under en begränsad tid varje vecka.

Har även under veckan hjälpt Lars Martini att installera sig i sin nya lägenhet i Sundbyberg Ikea besöktes under veckan och det var tur att inte dolda kameran var där. Lakan, handdukar, kastruller, stekpanna allt åkte ner i vagnen med en rasande fart. vad kostar det, är det rätt storlek ingen aning. Jag tror inte att jag kan säga vad det är för färg på vissa saker vi köpte men bra blev det. Med den gode Lars hjälp har jag även införskaffat en ny TV, 32 tum inget annat vissa kör på 37 tum men det är alldeles för stort. eller hur Lars? den kommer till veckan.


Frankrike resänerärna har kommit hem likaså katten. Han levererades under fredagskvällen det var lite tomt i morse men vi ses på söndag. Åter till frankrikeresenärerna dom hade så mycket att berätta och när alla pratar i mun på varandra blir det svårt att hänga med men helhetsintrycket jag fick var att dom har haft det bra. Även där kanske allt klarnar när vi ses på söndag.


Händelserik vecka har det varit vi får se hur nästa vecka ter sig.


Melissa kör försiktigt.


Bent 

Av Bent Christiansen - 19 juli 2008 07:10

Dom flesta av Er som känner mig vet att jag älskar tidiga morgnar, framförallt lördagar och söndagar. Vad är bättre än att sitta i lugn och ro och dricka en kopp kaffe, läsa gårdagens tidning eller delge Er lite av vad som sker. I dag skall gården få sig en lättare uppryckning, häcken skall gallras ut, en ny växt skall planteras, allmän städning. Detta görs inte för att imponera på Lars Martini som kommer över med sin yngsta dotter utan för att det behövs. Hoppas kunna ta en del bilder att lägga ut på sidan.


Veckan som gick har varit helt ok, en del jobb men även ledighet har funnits. Therese är på Gotland, TAXI jag säger inte mer TAXI. Ni som undrar vad jag menar ring Therese. Hon och Lina gör just nu Visby osäkert. Pratade med henne igår vädret ok lite varierande sol och regn. Men en sak störde dom. Alla krogar stänger klockan 2, här hemma är det ungefär den tiden på dygnet när festen börjar enligt dessa två damer. Dom kommer också att bli äldre.

TV ! visst är det mysigt att slå sig ner framför TV`n efter en god middag dricka en kopp kaffe se en bra film eller en deckare bara bilden är minst 26 tum och inte 14. Det är vår verklighet just nu. TV`n har gått sönder. Den är 7 år gammal och enligt den expertis som jag har konsulterat är det ingen idè att ens komma på tanken att reparera den. Bara att få någon att öppna bakstycket kostar 1500:-. Så kära vänner är det någon som har en TV storlek 26 tum och uppåt som bara står? Självklart skall det vara plattskärm, hör av Er ni har mitt nummer.

I vecka som var träffade vi även våra goda vänner Lasse och Inger, middag på deras altan. Grillade kamben, kyckling, sallad med bland annat en hemgjord specialdressing av Jönsson. Gott att dricka, bryggt enligt konstens alla regler i deras Soda Stream, till mig alltså. Själva provade dom 2 äldre viner som har legat och ja dom hade legat för länge.

Lämpar sig bättre att göra rödvinsvinäger av. Laurent du har en uppgift när du kommer hem från Frankrike.

Längtar just nu efter alla barn och barnbarn, okey då tjurarna får också hänga med på ett hörn. Vi kanske kan få ihop alla nästa helg varför inte en grillafton hemma hos Jennie o Laurent. Jag tror att alla är lediga den helgen.


Väl mött och som vanligt gör inget som inte jag skulle ha gjort.


Bent

Av Bent Christiansen - 15 juli 2008 11:45

Nu är det dags att skärpa sig, nästan en månad sen sist.

Mycket har hänt. Marie och jag var på Gotland en vecka, kanon. Vi bodde  på Hamnhotellet i Visby helt ok, frukost inkluderad. Sill, olika röror skagen mm. Det fanns i princip allt utom äggröra, prinskorv och bacon.

Vädret hade kunnat vara bättre, det regnade inte speciellt mycket men vinden var kall. Vi hyrde en bil i ett par dagar. Fårö var första anhalten, fina sandstränder Olof Palmes minnesplats. I Slite kunde vi bara konstatera att djurlivet på Gotland är rikt, en elefant gick och betade på en gräsplätt.

Cirkus Rhodin var där för ett gästspel. Vi avverkade 55 mil under våra dagar med bil så halva Gotland är utforskad

Jag har börjat jobba, 10 timmar i veckan tillsammans med min gode vän Lars Martini. Vattning, plantering ja vi gör det mesta.


Sommare i övrigt är lugn, jobba slappa äta gott ja allt sånt som man ska göra. Nästa semester blir vecka 33, just det Gotland igen. Denna gång tillsammans med Marie, Jessica och Isabelle.


Trevlig sommar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards