Alla inlägg under december 2009

Av Bent Christiansen - 29 december 2009 08:55

Det är inte bara dessa små varelser som får en ring.....

  


jag fick min för 30 år sedan. Grattis hustrun.


Ha de

Av Bent Christiansen - 28 december 2009 11:25

Alexander

  


Cassandra

  


Isabelle

  








Madeleine

  


Ha de

Av Bent Christiansen - 27 december 2009 22:35

Vilken lilla julafton det blev. Massor av paket.

  

I ett av paketen låg en ny pulka och i ett annat en ny hjälm. Detta måste provas. Det var bara att klä på sig ytterkläderna och ge sig iväg. Och som det begav sig.

  

Nerför och nerför igen. Isabelle tyckte detta var jätteroligt medans jag, Jessica och Therese roat tittade på och "FRÖS". Det blev fort kallt så det blev inte så många åk, desto fler lär det bli i morgon.

En som inte fick vara med ute var Madeleine, hon hade å andra sidan en ny upplevelse hemma i lägenheten.

  

Hoppgungan. Normalt sett ler och skrattar hon hela tiden. Nu kom det bara ett gurglande över hennes läppar. Kul hade hon i alla fall. Hon är lite för liten för att använda gungan en längre tid men snart så. Nu ska jag hoppa i säng.



Ha de

Av Bent Christiansen - 27 december 2009 16:57

I dag firar vi julafton med Isabelle hemma hos Jessica med familj. Isabelle har varit i Dalarna under jul med sin pappa. Det började om igen med en massa julklappar. Hon är duktig Isabelle, ett paket åt gången och sen allt julpapper i skräpsäcken. Det blev en pulka med hjälm, en docka som kan gå, my little ponny mm. Efter kaffe med dopp är det dags att börja fundera på middag. Vem tror Ni ska laga mat ? Alldeles riktigt. JAG. Denna gång har jag varit så förutseende att maten gjorde jag hemma igår så det är bara att värma. Det blev en kycklinggryta med purjolök och bacon, tilldet serveras det pasta och en grönsallad. Jag skrev premiär i rubriken, nu tror Ni säkert att det är middagen. FEL. Premiären är att jag sitter i deras soffa i Årstadal och bloggar. Visst är det fantastiskt med teknik, jag kan sitta vid vilken dator som helst och uppdatera min blogg, bara den har åtkomst till Internet. I morgon är jag ledig, inga förpliktelser alls bara slappa. Visst ja hustrun är också ledig så man vet aldrig vad som väntar.


Ha de

Av Bent Christiansen - 26 december 2009 14:28

Jag var med hustrun på stan idag, det har väl inte undgått någon att mellandagsrean har startat.

     

Så här såg det ut i Gallerian. Hustrun ville in på GinaTricot. Hon hade sett en tröja som hon ville ha. Nu kom vi till den punkten när jag borde vara van, tre döttrar en hustru rutinen borde finnas där. Jag säger bara en sak " JÖSSES " vad fruntimmer. Som i sett stort sett enda kille i affären försökte jag ta mig fram, det gick inte. Tjejerna var som galna, det slets och drogs om vart annat. Det var som en krigszon, inte för att jag har upplevt någon men man har ju sett på TV. Min första tanke var att rymma hem igen men sansade mig och insåg att det fortfarande är jul och då ska man vara snäll. Även hustrun insåg ganska snart att detta håller inte så vi gick ut. Nästa anhalt var Teknikmagasinet, hustrun skulle köpa en Orgasmatron. Det är en huvudkliare om det nu var någon som trodde något annat.

  




Den är ganska behaglig, om någon annan använder den på en. Själv skulle jag in på vuxendagiset som ligger vägg i vägg. Det var med blandade känslor som jag steg in. Jätte lite folk, jag skulle bara ha två glödlampor, det gick på fem minuter. Efter det var det dags för lunch på det vanliga stället. Plankstek och ett glas vatten för mig, en plankstek och en öl till hustrun 228:-. Helt ok.


Nu väntar den lilla stugan igen, ingen rast och ingen ro.



Ha de

Av Bent Christiansen - 26 december 2009 11:51

VAD HÄNDER NU DÅ !

  



Ha de

Av Bent Christiansen - 26 december 2009 10:43

Då var vi alla samlade igen precis som på julaftonen. Denna gång för att fira Laurent som fyllde år. Här omgiven av sin familj.

  


Elvy och Harriet trivdes i sällskapet.

  

En riktig familje helg har det varit hitintills och det är inte slut än. I morgon ska vi fira julafton igen, då är Isabelle hemma från Dalarna. Klapparna ligger redo.


Ha de

Av Bent Christiansen - 25 december 2009 01:22

Kvällens och dagens värdfamilj

  



Tack för en trevlig julafton, mer rapporter  följer.

God fortsättning.


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards