Alla inlägg den 21 december 2009

Av Bent Christiansen - 21 december 2009 22:15

Elvy 70 år. Jessicas blivande svärmor fyllde år idag. Jessica hade gjort 3 olika pajer vilka alla smakade underbart. Det märks vem hon brås på. Hela tillställningen var jätte trevlig. Mat, tårta och många skratt.

Än en gång grattis Elvy.

  




Ha de

Av Bent Christiansen - 21 december 2009 10:43

Då var jag tillbaka i den lilla stugan i källaren. Denna gång är det åter min kära tröja som ska tvättas efter användande av någon annan än mig själv. När jag ändå håller på är det lika bra att ta resten också. Byta sängkläder, handdukar, skjortor det tar aldrig slut. Något annat som aldrig tar slut är detta eviga snöandet. Vi måste ha fått minst en halvmeter snö vid det här laget. Visst det är vackert att se på men problemet är att det går inte att komma fram. Nu skottar dom taket också, tror Ni dom tar undan snön från trottoaren ? Svar NEJ. Först kommer Gatukontoret och gör fint, sen kommer takskottarna och fyller på ny snö. I somras skrev jag om vår kombinerade askkopp och papperskorg som försvann. Den är tillbaka på sin plats. Jag tror att någon i huset helt enkelt hade tagit in den till sig. Då huset ska genomgå en stor renovering har det varit mycket folk i omlopp i lägenheterna, sådana som har haft korttidskontrakt har kommit och gått, så helt otroligt är det inte.

Nu snöar det igen !!!



Ha de 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards