Alla inlägg under februari 2010

Av Bent Christiansen - 25 februari 2010 19:52

Hur kul är det att komma ut en morgon, minus 20 grader och se detta ?

  


Jag lovar det är inte roligt, så här ser det ut från utsidan.

  


Detta medför en massa jobb, jag hatar jobb som jag inte själv har valt. Ringa förvaltaren, hänvisad till företaget som ordnar med skottningen av taken. Kontaktar dom, inget svar. Kontaktar förvaltaren, inget svar, kontaktar takskottarfirman igen, inget svar, förvaltaren, inget svar. Sä där har min vecka varit. Hur har Er sett ut ?


Ha de 

Av Bent Christiansen - 21 februari 2010 08:11

Det var ett tag sen, nu är jag tillbaka. Det var ju det där med vår nya spis. Vilket skämt. Som synes på bilderna hade den gamla spisen en stor fin platta över sig som vid behov kunde användas som avställningsyta när spisen inte användes, detta saknas på den nya. Ni som vet hur stort vårt kök är förstår dilemmat. Den gamla hade varje platta för sig som gjorde att användes en så kunde resten av spisen användas till annat, inte på den nya. Här är det två stora galler som täcker hela spisn. Gallren är så hala så när man använder en och vänder sig om är det inte säkert att kastrullen eller för den delen stekpannan står på samma ställe som man först ställde den på, nej här far det åt både höger och vänster.

Häromdagen skulle jag använda tre lågor på en gång, vilket äventyr. Det for kastruller över hela spisen, om någon skulle passera förbi spisen får detta också konsekvenser. Huset vi bor i är gammalt och golven inte helt plana så då kan vad som helst hända. Såg i broschyren som medföljde att det finns en ram att sätta fast i fram kant, först och främst är detta ett barnskydd, jag tänker använda det som sarg för kastrullerna. Det finns även fördelar med spisen. Det första är att det finnns ett fönster i luckan till ugnen, man kan se maten utan att öppna luckan, det finns lampa i ugnen, det har vi aldrig haft, den har elekronisk tändning. Inga fler tändstickor här inte. Det finns fyra lågor, den gamla hade bara tre. På det hela taget så är spisen bättre det gäller bara att vänja sig. Däremot finns den en sak som jag aldrig vänjer mig vid, och som jag tänker göra något åt i dag är att denna spis är smalare än den gamla och detta har medfört att det har blivit ett gap på 18 cm på ena sidan som jag går och retar mig på men förhoppningsvis bara en dag till.


Ha de 

Av Bent Christiansen - 6 februari 2010 17:48

Inte roligt

  

Nytt oj oj oj

  

Mera kommer.


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards