Alla inlägg under oktober 2010

Av Bent Christiansen - 31 oktober 2010 08:24

Nu är det inte fisk jag talar om, nej som ett led i att dom ska renovera huset där vi bor måste vi evakuersas. Därför skall källare rensas. detta har pågått ett par dagar nu. Har man som vi 3 döttrar, varav 2 stycken har flyttat hemifrån men fortfarande har en massa saker kvar i källaren blir det en hel del som skall kastas.

  

Så dagen består i att lasta allt i bilen och åka till ÅVC. Nu har vi en ganska nära och dom har söndagsöppet. Så tyvärr kära barn nu åker skräpet.


Under dagen om vädret tillåter hoppas jag även hinna med en promenad, kanske en sväng ner till Karlbergskanalen som kan vara så otroligt vacker den här årstiden.

  


Ha de

Av Bent Christiansen - 26 oktober 2010 14:47

Visst låter det hemskt, slakten har börjat. Men det är precis vad den har gjort. Slakten av vår fina gård. Egentligen inget att säga om  ! Om det inte vore för att vi inte har fått någon information. Så här såg det ut innan.

  

Och nu ser det ut så här.

  

En viss skillnad eller hur.

  

Katasrof är vad det är. De växter som vi har planterat och bekostat är borta. Jag har ställt ett ersättningskrav gentemot vår förvaltare, vi får se hur det går med det.


Ha de

Av Bent Christiansen - 10 oktober 2010 14:51

Kallt och bistert det var det för dagen. Men 2 av barnbarnen och mormor skulle luftas.


Ha de  

Av Bent Christiansen - 9 oktober 2010 13:23

Såg något hemskt under en promenad tidigare idag


Håller Ni med mig ?

Men var är jag ? En liten ledtråd.

  

  


Ha de

Av Bent Christiansen - 8 oktober 2010 05:38

Just nu för jag krig på 2 stycken fronter. Den ena är om vår gård. Om Ni tittar under kategorier och klickar Er in på gården kan Ni se hur det såg ut tidigare. Helt plötsligt utan förvarning började man riva upp allt.

  

Visst, vi hade fått information om att något var på gång men inte när.

  

Här kastade man helt plötsligt allt omkring sig utan hänsyn.

  

Vad är det för människor som gör detta. Nu pågår en tvist om vem som har gjort fel. Och en sak kan jag säga. Detta skall kosta. Nästa krig fick en ny vändning igår så nu är det hårdhandskarna som gäller.


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards