Alla inlägg under april 2009

Av Bent Christiansen - 29 april 2009 15:28

Kan det bero på vädret ? Kan det bero på omgivningen ? Kan det bero på åldern ? Jag vet inte välj Ni.

Min Scanner

 Min scanner

Visst är den alldeles underbar, och den är bara min. Det vågar jag skriva för ingen annan här hemme vet hur den fungerar. Och vet dom mot förmodan det så får dom inte låna den.


Ha de 





Av Bent Christiansen - 29 april 2009 13:22

Det började inte bra idag, kände mig tung iskallen och allmänt vimsig, värre än vanligt. Inte blev det bättre av att jag visste vad som väntade.

städning inget kul

Det var bara att börja, plocka undan är nog det värsta. Hur har den här saken hamnat här ? Varför ligger den här just här ? Så där höll det på. Damma, flytta alla saker som står ivägen, varför måste vi ha så jädrans mycket saker framme ? En massa fotografier som ingen tittar på i alla fall. Under damningen var jag tvungen att flytta på skrivaren som står i min nya rullbara garderob nuförtiden. Den stod tidigare i "bitte fnus " rum men sen vi gjorde om får den inte plats och då hamnade den här. Hur som helst, jag skulle ju installera den på min bärbara dator, varför inte göra det nu på en gång.

Nu var hemmafixaren i gång. Röjde undan allt som inte behövde stå på köksbordet, kopplade alla sladdar och sen... Var är installationsskivan ? Den behövs nog inte. Sägas skall att skrivaren inte är av senaste modell men den har ju fungerat alldeles utmärkt på gamla datorn. Sagt o gjort datorn kan säkert hitta installationsfilerna via internet. Efter ett par minuter svarar datorn. Kan inte hitta några drivrutiner. Vill du att datorn ska söka efter drivrutiner via internet. YES. Hur enkelt som helst här behövs inga skivor. Efter något som verkar vara en evighet frågar datorn, om du fick med en installationsskiva vid leverans sätt in den nu och klicka på fortsätt. Var i    h-te är den då? Tänk att man inte kan få ha något ifred den ska ju ligga här. Inte då. Nu började svettpärlorna komma i pannan, ni vet när stressen ökar. Dom måste vara här det finns ingen annan plats, vänta lite dom kanske ligger bland dom andra skivorna i nedersta lådan. Som sagt dom kan ligga där men det är fel dom ska vara ihop med skrivaren. Mycket riktigt bland alla andra skivor för scanner, programvara för Windows XP där låg dom. Ok nu börjar vi om. I med alla sladdar, slå på datorn och skrivaren, i med skivan kör. Händer ingenting. Vad är det nu för fel, jag skrek  nästan i falcett. Jag har ju gjort som man ska. Jag provar med att ta ut skivan så får vi se. Välkommen till guiden för skrivare mm mm tryck på fortsätt för att installera programvaran. Vill du att datorn ska installera mm mm tryck YES. Nu måste det väl ändå hända något. Som sagt det är inte den modernaste skrivaren men den har fungerat.

Min skrivare


Om du fick med en installationsskiva i samband med att du köpte skrivaren sätt in den nu. Tryck på fortsätt. Skrivaren är nu installerad, Tryck på slutför för att avsluta installationen.

Vill du att datorn ska skriva ut en testsida ? Yes, Vill du att datorn ska skriva ut en testsida i färg eller svartvit ? Nu exploderar jag snart. Skriv ut den i vilken färg som helst bara det kommer något. Nu händer något. En testsida från HP, gud så vackert. Och den är bara min.

Nu har jag både min scanner och min skrivare installerade så är det något Ni behöver hjälp med så ring.

Hur det gick med städningen ? det är också klart


Ha de



Av Bent Christiansen - 28 april 2009 17:31

I dag blir det en alldeles speciell fisksoppa till middag med vitlöksbröd. Varför är den speciell undrar Ni, för att det är jag som har gjort den så klart. Jag har väldigt svårt att jobba slaviskt efter recept så det blir lite vad man haver. Kvällens soppa är inte från någon....

 soppa på burk

Nej den är helt o hållet gjord på egna produkter. I botten använder jag mig av en fond som jag tidigare har kokat ihop med räkskal, vatten, lite lök mm. Jag börjar med att fräsa lite purjolök, vanlig gul lök, morötter, vitlök i smör och curry, Därefter tillsätter jag lite av fonden, creme fraiche, grädde, tomatpure och matlagningsvin. Allt detta kokas smman under några minuter. Lax och torsk kokas även den i fond tills den blir genomskinlig. Tillsätt fisken i den härliga såsen, lite klippt dill och vips så är fisksoppan klar. Vitlöksbröd till detta är underbart.

 Riktig fisksoppa

Bon apetit


Ha de









Av Bent Christiansen - 24 april 2009 21:30

Vissa människor är rädda för konflikter. Jag har själv satt ut hakan i dag och det gick riktigt bra. Kanske för att jag vågar stå för vad jag säger och tycker medans andra gör så här..........................

 Huvudet i sanden

Säger en sak men menar något helt annat. Fegt det är vad det är. Fegt.

Kaxig när det är folk omkring eller när konversationen sker via SMS eller mail. Annars en liten liten feg stackare. Stackare är fel ord. Jag tycker inte synd om folk som inte står upp för det dom säger. Nej Ni folkvalda ta och skärp Er, och ta alla förtappade själar med Er för dom är många.


Ha de






Av Bent Christiansen - 23 april 2009 15:16

Häromdagen fick jag ett meddelande om att vissa dokument skulle postas till mig. Efter 2 dagar har det fortfarande inte kommit något. Antigen är det lögn, vilket jag tror eller också har vi återgått till !

 ponnyexpressen eller sydländsk transport

Gör en egen bedömning. Jag vet mer än Ni tror.


Ha de 







Av Bent Christiansen - 22 april 2009 15:59

Vissa har fått kalla fötter trots att det snart är försommar. Mer om det vid ett senare tillfälle. Jag är nybarrad. Vad i h----e är det undrar säkert många.

Jo det är att ....................................... nu vet alla eller ? Det finns inga elller ? Eller. Jag garanterar det finns en massa "eller" det gäller bara att hitta dom. Och det har jag gjort. Nu är det inte "ska vi eller " Nu ska vi!

Kryptiskt som vanligt, det lustiga i kråksången är att det finns folk som vet vad jag menar och dom som inte fattar men borde ja,,,, vad säger man.

Man kan säga följande: Jag vet vad du gjorde förra veckan och även i går. Ännu mera kryptiskt.

Nu till något helt annat. Gatan är sopad och vi med den, Så sa min frisör i dag vad han menar är att Arsenal borde ha vunnit över Liverpool. Apropå

nybarrad. Förstår Ni nu ?

Vid vårtider kryper dom fram, fick ett mail av en gammal bekant i går. Det är som om folk letar i sina gömmor efter gamla bekanta som bara måste kontaktas. Inte mig emot jag tar tacksamt emot all hjälp jag kan få. Till andras förtret, vem bryr sig. Tänkte skriva det på engelska men där går gränsen. Engelska i tal är OK men i skrift? Nja.

Åter till kalla fötter, som jag har skrivit tidigare är det viktigt att man har torrt på fötterna när man påstår något. Har man inte det blir det kallt, och det är precis vad det har blivit nu! Kallt. Och jag lovar det ska bli ännu kallare.


Ha de

Av Bent Christiansen - 20 april 2009 16:52

Visst är det märkligt, trots att man ger folk chansen att inte hosta, hostar dom fortfarande. Att beklä en person med lögner är en sak om man kan stå bakom. Men och det är ett stort men om man inte kan stå för det som är en lögn då ska man hålla .......  Nu är det så att vissa människor försöker beslå mig med en lögn men jag genomskådar dom. Att försöka sig på något som går att kontrollera det är hur j..--a korkat som helst. Det är det jag menar med att "lössen hostar fortfarande"  Låt dom hålla på det är skönt att veta att man sitter med facit i hand. Apropå facit i hand så inträffade en kul grej idag. Lössen som hostar har varit i kontakt med folk som jag känner, de bad om referenser på lössen och Ni kan ju tänka Er vad jag svarade! NJET gå inte på vad de säger det mesta är lögn. Att tro att man får något som är stort som kaknästornet och sen när sanningen kommer fram får man endast ett litet luftslott lika stort som en tummetott.  Nu käns det som om vissa kanske snart skulle sluta att hosta.


Ha de

Av Bent Christiansen - 20 april 2009 08:19

Någon sa vid ett tillfälle " DET ÄR LÖJLIGT ATT HÖRA LÖSS HOSTA " alla kanske inte vet vad det betyder men Ni som vet ! Ja Ni vet vad jag menar.

Lösset har hostat för sista gången. Efter några månader av undersökningar och insamlat materiel är det nu dags. Lösset har hostat för sista gången.

Under veckan så kommer  det att ske en otroligt massa saker, alla pusselbitar är på plats. Det är med stor tillfredställelse jag sjösätter allt. En bra hjälp på vägen fick jag under min Danmarksresa då det visade sig att jag och andra hade gemensamma bekanta som förhoppningsvis kan vara till stor hjälp. Låter det kryptiskt ? Det ska det göra. Jag vill ju inte förstöra allt det roliga, det måste komma som en överaskning för en del.

Att bli morfar igen närmar sig med stormsteg, Jessica bara växer och växer. Missilen kan knappt bärga sig innan hennes lillasyster kommer. Det magiska ögonblicket är satt till den 9 juni, hemma går det " Vilda " gissningar om när det egentligen skall ske. Som dom säger det sker när det sker bara det går bra.

Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards