Alla inlägg under januari 2012

Av Bent Christiansen - 31 januari 2012 18:04

Jag trodde att detta med TV mm var ur världen, men icke. Fick en faktura idag på 279:- som jag absolut inte ska betala. Att försöka ordna detta med deras support går inte. Vänd dig till butiken. När ska jag hinna med det ? Jag får förmodligen svaret att jag skall vända mig till deras support. Då ställer jag mig och skriker. Om inte detta kan lösas smidigt under morgondagen säger jag upp allt. Jag har nämligen ett trumfkort.



Ha de

Av Bent Christiansen - 30 januari 2012 19:06

Hade vilda planer på att fixa linet under eftermiddagen. Det blev lite stressigt då jag hade avtalat tid med hustrun. Kom in på frisörssalongen som en stormvind och frågade. Kan du klippa mig ? Visst på en gång. Hur mycket ska vi ta ? Du får bestämma som vanligt svarade jag. Döm om min förvåning när jag såg den ena tussen efter den andra ramla på golvet.

Undrar hur detta kommer att sluta och framförallt hur kommer det att se ut där bak. Jag lät honom hållas, gjort är gjort. Han höll på en bra stund och jag kände hur det blev kallare och kallare om hjässan. Nu kommer det snart, när han skall visa med en spegel hur jag ser ut i nacken. Döm själva.



Ha de    

Av Bent Christiansen - 29 januari 2012 20:02

Jag har gett många ett sk. smeknamn, här kommer nästa. Jag bad en av tjejerna på jobbet att göra mig en varm smörgås till lunch. Inga problem fick jag till svar. Den var jätte god. När jag hade ätit färdigt frågade jag henne om jag var röd i ansiktet. Nej fick jag till svar , varför undrar du ? Jag tål nämligen inte 


Majs. Det står även på tavlan ute vid disken. Gör det ? då kunde jag inte hålla mig längre utan brast ut i skratt. Så numera går hon under namnet  " Majskornet ". Det betyder att vi har: "Bakplåtspappret " Våffeljunior " och " majskornet " Jag undrar vad som kommer här näst ?



Ha de 

Av Bent Christiansen - 28 januari 2012 19:55

Investeringen kommer närmare och närmare. det är många som har gissat men ingen är än så länge i närheten.


Ha de

Av Bent Christiansen - 27 januari 2012 19:37

Nu har vi gjort det, en investering alltså. Det var ett antal år sedan men nu så. Ska bli trevligt efter alla syrliga kommentarer vi fått både från den ena till den andra.Jag hoppas och tror att alla blir nöjda, om inte annat kommer det att bli betydligt varmare.



Ha de

Av Bent Christiansen - 26 januari 2012 21:50

I förra veckan var det bakplåtspappret nu är det ett nytt smeknamn på G. Jag vill inte skryta men följande hände idag. Det skulle göras Våfflor, denna underbara rätt med sylt och grädde. Hur gick det då ? Inte så bra. Det var då som våffelkungen klev in i bilden. Vilka fantastiska våfflor jag gjorde, frasiga i kanten, lagom gräddade ja jag skulle vilja säga helt perfekta. Nu var det åter dags för Jessica " Våffeljunior " S att kliva in i handlingen. Det fungerade inte så konstigt när jag hade värmt upp och fixat till våffeljärnet. Så nu kan man kalla sig våffelkung.




Ha de   

Av Bent Christiansen - 25 januari 2012 21:04

Då var det dags att lete drivrutiner på nätet för skrivaren. Inga problem, det finns ju Google. Då ska vi se skrivarens namn ? HP ........ så långt allt väl. Operativsystem ? Var hittar man det ? Kontrollpanelen måste det vara. Visst inga problem. XP hur svårt kan det vara. Ladda ner, inga problem. 17 minuter ! Vad är det som ska ta 17 minuter ? Det är väl bara att vänta. Det tog 19 minuter. Skrivaren fungerar. Nu till nästa fas, aktivera den extra skärmen som jag har. Varför blir allt bakvänt ! Visst ja tidigare stod den extra skärmen till höger nu till vänster. Var ändrar jag det ? Kontrollpanelen, inga problem. Vilken konstig upplösning det blev ! Måste vara kontrollpanelen det också, men var ? Efter mycket letande har jag nu fått ordning på allt, tror jag. Vilken hemmafixare man är. Ska bara be Johan om lite råd.


Ha de

Av Bent Christiansen - 24 januari 2012 19:45

Hade planer på att köpa ny dator då jag tyckte att den gamla var för långsam. Men nu kom hemmafixaren igång. Hjärnkontoret började att jobba. Här skulle sparas pengar. Jag byter helt enkelt dator med hustrun, hennes är i och för sig mindre men betydligt snabbare än min. Små tangenter ? Vad göra ? Köp ett sladdlöst 





Kan inte kosta så mycket. Nästa problem, 2 USB portar på den lille ! Köp en sådan.






Mini hubb för USB. Sagt och gjort iväg till El-Giganten. Summa 458:- bra mycket mindre än en ny dator.

Nästa problem. Ingen CD på den lille. Hur får jag in skrivaren ? Hämta drivrutiner på nätet. Där är jag nu, fortsättning följer.



Ha de   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards