Alla inlägg under juli 2011

Av Bent Christiansen - 31 juli 2011 07:14

Nu är det bara en dag kvar till flytt. Det mesta är packat och klart, det enda orosmomentet just nu är att hissen inte fungerar dit vi ska flytta. Nu ska vi inte bära själva det gör en flyttfirma, men en del saker vill vi själva ställa i ordning. Det är trots allt bara en port bort och vi har haft lägenheten en vecka. Under denna vecka har vi satt upp ny belysning i hallen, lagt in underlägg i skåpen, stereon står givetvis på plats mm. Det är med en stor lättnad som vi nu flyttar tillbaka till vår nyrenoverade lägenhet. Visst är den fin den vi har bott i ett halvår men alldeles för stor för mig och hustrun. Den vi återvänder till är betydligt mysigare. Stort fyrkantigt kök, mot tidigare ett avlångt trångt kök, nya köksskåp, nya vitvaror. Nytt badrum, 5,6 kvm mot tidigare 1,7 kvm. En väsentlig skillnad. Diskmaskin ! Fanns inte en chans i gamla köket. Tvättmaskin i badrummet, ingen toppmatad utan en frontmatad. Golvvärme i badrummet, handdukstorkare. Nya parkettgolv i hela lägenheten, ny el.  Vi ser verkligen fram emot att få "flytta hem igen "


Ha de

Av Bent Christiansen - 14 juli 2011 05:43

Det var länge sedan jag skrev något, av olika anledningar. Nu har det däremot hänt något som fick mig att börja fundera. Vad är egentligen värt något ? 

Kryptiskt eller hur. Jag fick en artärpropp i höger ben. 3 dagar på Karolinska Sjukhuset. Trombolys i ett dygn, vilket innebär att man ligger med dropp, man får inte röra sig väldigt väldigt jobbigt. Kanyler insatta på 3 ställen, näringsdropp, Trombolysdropp, om det nu heter så jag vet inte, samt en extra för som i mitt fall morfin. Tar nu tills utredningen om hur stark Waran jag skall ha egna sprutor. Inte speciellt kul att sticka sig själv med en spruta, en om dagen tills vidare. Jag får heller inte bära tungt vilket innebär max tyngden av 2 liter mjölk. Man tror ju att något sådant händer andra men inte mig. Tyvärr är det så att det kan hända vem som helst. Jag frågade läkarna vad det kunde bero på, vilken faktor som helst. Man vet helt enkelt inte. Hur som helst jag mår bättre och hoppas på att vi på måndag skall hitta en rätt dosering så att jag slipper sprutorna och kan börja med tabletter istället. Så ta vara på livet man vet aldrig hur länge det varar.


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards