Alla inlägg under juli 2009

Av Bent Christiansen - 31 juli 2009 22:01

Under nästan hela mitt vuxna liv har jag ringt till mina föräldrar varje fredagkväll oavsett var jag har befunnit mig. Har jag missat blir jag snart varse.

Nu har det hänt! Ja inte att jag har missat,undrens tid är inte förbi. En av döttrarna har ringt bara för att det är fredag. JESSICA. Hoppas bara att det inte är en engångsföreteelse. Kanske något att ta efter.


Ha de

Av Bent Christiansen - 31 juli 2009 21:23

Ni som gillar handboll, gå in på länken Handboll det är en kille som skriver det mesta om Div 1-4 herrar och Div 1-2 damer. Mycket trevlig läsning för de intresserade.


Ha de

Av Bent Christiansen - 31 juli 2009 18:50

Syster har nu fyllt vuxen så hennes noja börjar avta. Festen var lyckad från början till slut. Ca 100 personer kom och alla skulle ha både mat och dricka. Själv tog jag på eget initiativ plats i köket för att hjälpa till. Detta medförde hör o häpna att jag varken smakade den goda maten eller alla godsaker som det bjöds på. Mitt eget fel jag vet. Jag som innan festen började hade fått en rundresa bland alla godsaker, maten, kakorna, chokladbitarna, tårtorna mm. Normalt kan jag klämma i mig både en och flera bitar, nu blev det alltså inget av det. Mitt sötbegär just nu är på 350% så efter detta lilla inlägg ska jag ta mig en kopp kaffe, en eller två chokladkakor, några kakor, två chokladbollar och kanske en glass.



Ha de

Av Bent Christiansen - 30 juli 2009 10:19

Blommor, presenter, pukor och trumpeter, högtid för en del. För en viss person blir det inte speciellt roligt.

 Katastrof


 Kanske något att tänka på framöver innan man ger sig på familjen.


Ha de




Av Bent Christiansen - 29 juli 2009 08:45

Efter ett möte med en gammal bekant bestämde jag mig för att gå och uppleva gamla musikminnen. Detta förde mig till söder och puben Big Ben på Folkungagatan.

" Shake A leg Band" ett gäng äldre gentlemen på runt 60 som jag hörde första gången för ca 25-30 år sedan. Bandet spelade ofta på våra sommarfester inom båtklubben. Flera av deltagarna hade själva båt så det är inte bara genom musiken jag känner dom nej även privat. Pelle, Poole, Matte på sång och sen trummisen som jag aldrig kommer ihåg vad han heter. Ny i bandet är Anders, Pelles son. Han var inte  gammal första gången jag såg honom.

Jag hade bestämmt att jag skulle gå efter första pausen, glöm det bandet spelade oavbrutet i nästan 2 timmar. Att gubbarna orkade. Alla skulle upp och jobba idag. Musiken blandades friskt, Beatles, Elvis, Creedence mm. blandningen var enorm och stämningen på topp.

Jag måste erkänna att det var en nostalgi kväll som heter duga. Efter bara ett par låtar kom jag på mig själv med att sitta och sjunga med i alla gamla godingar, klappa takten och ställa mig upp och jubla efter varje nummers avslutning. Kära hustru du missade något.


Final countdown en dag kvar


Ha de


 

Av Bent Christiansen - 28 juli 2009 19:54

Tacos, gott så det förslår. Ät så mycket du vill, och det kan jag, för 79:-. Taget. Och som vi åt. Vi formligen rullade hem. Nu kommer det ständigt återkommande! En rar kopp kaffe och sen ringa lite.

Apropå belåten, undrar om dessa olyckliga själar som har ångest för vad som komma skall är belåtna idag. Nu är det bara två dagar kvar. Fallet kan tyckas högt.

 Högt fall


 Men för vissa finns det hopp och då är trappan inte så lång som den verkar.

 Ser högt ut

För vissa andra blir både fallet och återtåget högt och smärtsamt.


Ha de 




Av Bent Christiansen - 27 juli 2009 23:41

Sitter och tittar ut genom fönstret, slår som vanligt en titt på termometern 16,4 grader klockan är strax efter nio.

En timme senare tittar jag återigen på termometern 22,4 grader. En skillnad på 6 grader så här sent på kvällen.

Märkligt eller ?


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards