Alla inlägg under juli 2009

Av Bent Christiansen - 27 juli 2009 07:29

Ja inte jag utan "Bitte fnus" efter en vecka på Gotland är hon åter hemma i lugnets trygga vrå. Jag tror inte att hon tycker det är skönt men det gör definitivt hustrun. För henne är "Bitte fnus" fortfarande bara ca 12-13 år.

 Det har hänt en del saker sedan hon åkte ska bli kul att se om hon upptäcker dom.

Vi hade invigningsparty i lördags med efterföljande grillfest, vi skulle inviga min nya nagelfil. Nu har väl ändå människan fått fnatt, invigning av en nagelfil hur korkad kan man vara. Det är inte alls korkat. Jag går regelbundet på fotvård och betalar en massa pengar för det, även mina naglar behöver en omgång då och då. Detta är ännu dyrare i förhållande till vad dom gör så detta med mina naglar har blivit en sak som Jessica tar hand om. Varje gång hon kommer och fixar dom så bjuder jag på middag inget konstigt med det. När jag nu hade införskaffat en helt ny fil föll det sig helt naturligt att denna skulle invigas och då blev det invigningsparty med grillfest. Hängde Ni med?

Dagen består av en vanlig dos vid halv nio, tvättstugan vid tre och  middag klockan sex.

Nu börjar nojan infinna sig hos vissa, 3 dagar kvar.


Ha de 

Av Bent Christiansen - 26 juli 2009 18:45

Vad händer nu då ? Börjar svetten sakta krypa längs ryggraden.

4 dagar kvar aj aj


Ha de

Av Bent Christiansen - 25 juli 2009 17:14

Endast 5 dagar kvar, hur ska detta sluta.


Ha de

Av Bent Christiansen - 24 juli 2009 18:37

6 dagar hua


Ha de

Av Bent Christiansen - 24 juli 2009 10:14

Inte nog med Danmark, hustrun och jag tog en tur till Åland häromdagen. Man kan säga att vi upplevde gamla minnen, 30 år sedan. Det var där vi träffades på en Ålandsbåt. Låter som en såpopera och det kanske det var hursom helst 30 år senare är vi åter där.

 Mariehamn


Det såg inte riktigt ut som vi båda minns det, finns det fler Mariehamn på Åland ? Knappast det finns förmodligen naturliga förklaringar, för inte kan det väl vara så att det är åldern som spelar en ett spratt.

Kryssningen i sig var väl helt ok däremot servicen ombord var inget vidare. Vi hade tänkt avsluta vår dagstur med en god middag, buffè i stora matsalen. Båten skulle vara tillbaka i Stockholm 18:15 svensk tid så vid 15:15 stegade vi ner till matsalen. STÄNGD helt otroligt 3 timmar innan vi var framme. Nu finns det fler restauranger så det var bara att gå vidare. Nästa stängde kl 16:00. Hur kul är det att slänga i sig maten. Sista försöket gjordes i båtens cafeteria. Pulvermos med färdiglagade köttbullar 105:- det ska sägas att det ingick grönsaker också. Aldrig i livet hellre är jag hungrig.

Det slutade med att vi gick av båten hungriga. Väl hemma tog vi beslutet att gå ut och äta på en lokal krog. POMPEI dyrt men gott. Sjöluften tar på krafterna så innan kl 10 var i alla fall jag i drömfittekanoten, (sängen alltså )


Ha de 



Av Bent Christiansen - 21 juli 2009 15:26

I Danmark finns en tradition som inte går att komma undan, den kära "BENKI" låter märkligt. Inte så farligt som det låter. "BENKI" är en plats dit vi Danmarksberesta bara måste återvända till. Som liten, inte så många år sedan, var detta en plats som hela familjen gick till. På kvällarna hade man med sig en radio för att riktigt komma i form, det dansades, sjöngs och dracks. "BENKI" blev en social plats dit alla gick stora som små. En sak som har hängt med i alla år är "samfundshjälparen" den hänger fortfarande i sin rostiga kedja till glädje för de flesta. En riktig Dansk har alltid sin egen med sig, det är något som tillhör klädseln.

Sä kära vänner välkomna till "BENKI" och samfundshjälparen.

Marie och Therese på

Dessa förtappade själar, vad skulle dom göra utan samfundshjälparen.

samfundshjälparen

Ha de

Av Bent Christiansen - 20 juli 2009 09:02

Grattis alla flickor i släkten som heter Margareta, skulle vara kul att backa i tiden och se hur länge detta har varit ett släktnamn bland flickor.

Jobbar på att lägga ut bilderna från semestern har inte lyckats än men är en god bit på väg. Under tiden får Ni nöja Er med denna.

 Vesterhavet med dess sandklitter

Vilka sandslott man kan bygga, dessa är betydligt större än vad vissa andra har byggt på lögner. Känn dig träffad, det är snart dags.


Ha de 







Av Bent Christiansen - 19 juli 2009 23:53

Jag skrev tidigare om den alkoholfria ölen som jag drack på semestern, det finns en att köpa i Svedala som slår dom och det med hästlängder trots att den är Dansk.

 Ett gott alternativ

Tro nu inte att jag har blivit frälst eller så, var ock en gör som man vill men det är ett fullgott alternativ om man är törstig. Jag vet jag har provat bägge sidorna. Sov gott och ..............


Ha de 




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards