Alla inlägg under april 2013

Av Bent Christiansen - 28 april 2013 08:22

Då var det dags, från vinterpjuck till sommarsvålar ute i sista minuten som vanligt. Begav mig till däckverkstan för att som alla andra som är sent ute att få en tid för byte. Möttes av den vanliga blicken, sen igen. Ni vet hur det är svarade jag mycket att göra. Kom med in på kontoret. Nu är det så att det är inte alla förundrat att få gå med in, de flesta får stå framför disken och be om en tid. Jag har känt herrarna, Lasse och hans son Claes, i många år och vi har alltid mycket att prata om. Har du någon tid idag ? Nej det blir svårt, imorgon då ? Också svårt. Om jag tar med mig kaffebröd finns det någon tid då ? Kan du komma 9.20 ? Visst inga problem. 9.10 var jag där med en kartong innehållandes diverse kaffebröd. Det tog inte många sekunder förrän jag anvisades en ledig plats. Vips så var det 4 man runt bilen

  Ni ser själva nästan som ett Formel 1 lopp. Kartongen med kaffebrödet försvann blixtsnabbt in på kontoret. 9.20 var jag på väg därifrån. Vad dom tyckte om kaffebrödet vet jag inte men jag hoppas att det smakade.



Ha de

Av Bent Christiansen - 18 april 2013 21:29

Jessica och Johan 29 Maj 2010

 

Gustaf Vasa kyrka   15.30

Jessica Christiansen, 24 år


Johan Froby, 34 år


Paret är bosatt i Stockholm

Vi möttes..

på go cart banan på Gröna Lund i augusti 2001

Vi förlovade oss..

på Gröna Lund. Johan gick ner på knä vid gamla go cart banan och frågade.

Vigseln

Vigselförrättare

Kerstin Millevik

Brudtärna

Jennie Wallerman - Syster

 

Brudnäbb

Isabelle - Dotter

Bröllopsfesten

Plats

Stallmästaregården

Toastmaster

Bent Christiansen

 

Övrigt

Följande kommer att ingå.

Brudskål

Förrätt inkl. 1 gl vin.

Varmrätt inkl. 2 gl vin.

Dessert inkl. 1 glas dessertvin.

Bröllopstårta

Kaffe & Avec

Övriga detaljer

Färgtema

vitt och grönt i olika nyanser.

Gästernas klädsel

Kavaj

 

Vägbeskrivning

Kyrkan ligger mitt vid Odenplan.

Av Bent Christiansen - 9 april 2013 11:29

Hur länge ska man behöva vänta ? Detta kort

 

togs för snart 4 år sedan. Jag vet det är jag själv som har tagit det. Nu vill jag ha ett nytt, "uppdaterat"





Ha de

Av Bent Christiansen - 8 april 2013 13:35

Häromdagen lagade jag till en helt fantastisk Orientalisk räkpanna,   men det var något som saknades. Det blev mat över så både jag och hustrun fick varsin matlåda. Denna matlåda skulle nu ätas till lunch. Jag kom på, strax innan uppvärmning av maten vad det var som saknades. Lite mera Curry. Då jag hade använt det sista under tillagningen hade vi införskaffat oss en ny burk. Nu vet alla att nya burkar kan vara svåra att öppna, inget undantag i detta fall.

Den som hade tillverkat burken hade använt både livrem och hängslen fär att burken skulle hålla tätt, och även försvåra för oss konsumenter att öppna den. Jag provade allt möjligt, med en sax, med en kniv det var lögn i h-te att få upp burken. Till slut lyckades jag problemet var bara att jag öppnade den alldeles för mycket så det kom en hel del Curry på maträtten. Nu är det så att jag gillar Curry så det var bara att smaka. Gick inte att äta smakade bara Curry. Av de övriga ingredienserna fanns inte en tillstymmelse att känna igen. Så nu sitter jag här, hungrig, sur och fast besluten att inte äta Curry på ett tag.





Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards