Alla inlägg under februari 2013

Av Bent Christiansen - 24 februari 2013 17:52

Var och hälsade på pappa idag också. Han mår bra men längtar hem till sitt. Jag skulle gå och köpa en tidning åt honom, hur långt som helst. När jag kom tillbaks till salen han ligger i bad jag honom om en tjänst. Om du skall hit flera gånger kan du väl be om en säng närmare huvudentrèn, det besparar oss som besöker dig många meter.

De två yngsta barnbarnen var här igår med sina föräldrar, det åts mat och pysslades. Dom är för härliga. I fredags var Therese och Henrik här på middag, trevligt. Vi försökte få hit äldsta dottern med barn idag men hon mådde inte riktigt bra, en envis förkylning stoppade dom. Nästa söndag är det bestämt preliminärt.


Har även gjort en investering tillsammans med hustrun, nämligen detta.

 




Ha de

Av Bent Christiansen - 21 februari 2013 09:43

Då var veckostädningen avklarad, jag har fått en ny vän när det gäller städning. Nämligen denna som ett komplement

  fantastiskt vad man kommer åt ytor som annars är svåra att nå. Jag har även dammsugit,   jag använde inte en sådan om Ni tror det, fast dom är goda. Nej riktiga grejor ska det vara.  


Sen var det det där med gips. Det är inte jag som har brutit foten det är !   

just det vår kära far. Nu ligger han på sjukhus och lär väl få ligga där ett par dagar till.

   ca 8 skruvar, 2 stycken stålplattor och en tving håller benen i foten på plats. Vi sänder honom våra hälsningar med 3 ord Vi älskar dig. Och med ett fång av blommor.   




Ha de

Av Bent Christiansen - 14 februari 2013 13:21

Nu är vi här igen, alla hjärtans dag. Känns som om det var för bara någon månad sedan, tiden går fort när man har roligt. Hur som helst jag hoppas att Ni ger Edra nära och kära den uppskattning som dom förtjänar en sådan här dag.

Kanske detta !    


Men nu tänker Ni   Kan man blanda rosor mrd tulpaner. Självklart kan man det. Det syns ju på bilden. 


Jag har en annan som jag bara måste få visa Er den är underbar.  




Ha de

Av Bent Christiansen - 9 februari 2013 13:19

I dag ska vi åka och gratulera pappa som fyller 82 år   

Alla våra barn kommer med sina barn , mina syskon dyker upp så det blir en riktig familje fest. Det finns däremot en som inte kommer men som vi saknar något så otroligt, min mamma. Vi vet att du är med oss i alla fall på något sätt.   


Måste bara visa denna bild.   


Här växte pappa delvis upp.


En än gång grattis pappa.



Ha de


Av Bent Christiansen - 7 februari 2013 16:42

Julstöket är över. Det var det sista jag skrev för si så där en dryg månad sen, men nu är jag här igen.

Jag har mina bekymmer som emellanåt tar överhand av hela mitt sociala liv, den tiden är över nu. Nystart.


Jag kommer att börja jobba så smått i nästa vecka, jag går ut lungt för att öka takten succesivt. Jag vet hur det blir, det blir lungt 2-3 dagar sen sätter det fart. Jag har så förbaskat svårt att göra saker halvdant, full spruta från första början ska det vara. Men det är så det är här i livet, sätter man inte fart blir det inget gjort, och blir det inget gjort blir det inga pengar. Nog om det.

Vilket slaskväder vi har fått. Ena dagen är det 3-4 minus grader, nästa snöar det och är kring 0 grader. Detta slask går mig på nerverna. Ska man jobba inne måste man ha ombytes skor annars vågar man inte ta av sig kängorna när man kommer hem, Ni förstår varför. Nu tycker jag att moder natur får ta och bestämma sig. Vi lär ju få ha vinter ett tag till. Som sagt jag är tillbaka.



Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards