Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Bent Christiansen - 19 juli 2009 23:53

Jag skrev tidigare om den alkoholfria ölen som jag drack på semestern, det finns en att köpa i Svedala som slår dom och det med hästlängder trots att den är Dansk.

 Ett gott alternativ

Tro nu inte att jag har blivit frälst eller så, var ock en gör som man vill men det är ett fullgott alternativ om man är törstig. Jag vet jag har provat bägge sidorna. Sov gott och ..............


Ha de 




Av Bent Christiansen - 19 juli 2009 21:27

Då är den äntligen intagen, favoritställningen. Halvliggandes i soffan och titta på TV. Gött är det, en rar kopp kaffe och sen ringa lite. En massa filmer på tv men de flesta har jag sett så det blir till att blogga lite om livet och hur folk uppträder mot varandra.

Jag börjar med livet: Ganska bra faktiskt, efter omständigheterna riktigt bra. Vädret har varit helt ok, maten likaså. Drickat ? Man tackar hittade två sorter av alkoholfri öl som smakade helt ok. Det finns dock ett problem som kvarstår sen den tiden jag drack ovannämnda dryck med alkohol. Just det, toaletten måste besökas inte bara med jämna mellanrum utan även ojämna. Lärde mig dock en sak av en av mina svågrar innan resan, att se till att

 " Säkerhetspinka " innan man går ut. Nu hjälper det bara ibland för det är svårt att sätta tider på när det tränger på, fick jag till ett litet rimm också, duktigt. Där vi har varit är detta inte ett så stort problem hela landskapet inbjuder till lite skvätt här och där om man är kille vill säga, för tjejer kan det vara svårare mycket taggbuskar.

Nu till hur folk uppför sig: Vissa gör det med bravur trots sina sjukdomar, däremot finns det de som alltid ska utmärka sig, gärna på andras bekostnad. Ena veckan är det en sak som gäller för att nästa vecka helt har svängt för att då helt plötsligt tycka något som inte alls var bra förra veckan. Och råkar man då ha en egen åsikt så är det bäst att hålla den för sig själv för det kan hända att just den åsikten inte alls var den samma som personen i fråga tyckte det just då för det kan ha varit för flera veckor sedan eller kanske rent av för ett år sedan men kanske just den åsikten kommer tillbaka nästa vecka för att passa just den personen den veckan och skulle det ändå vara så att åsikterna passar så måste det vara något som är fel. Ingen kan nämligen tycka som den personen då är det något som är fel, för är man inte ensam om en åsikt som just då är unik för en själv är det något som är fel och då måste man ändra åsikt för att vara ensam om den åsikten om det inte är så att man var först med den åsikten då är det helt ok att tycka precis som den som hade åsikten först om det är rätt person. Om nu allt detta inte passar in så måste man se till att man har någon att sparka på så att man är ensam om att tycka just så i denna åsikt för ingen kan ju vara bättre en den som har den bästa åsikten, och den personen måste vara en speciell person. Alla vet vem jag menar.


Ha de

Av Bent Christiansen - 19 juli 2009 12:48

Jag har ganska många bilder från semestern så det är svårt att välja någon. Ska försöka lägga upp ett webbalbum för de som är intresserade, det är frivilligt att titta. Vet ännu inte hur men det ska nog lösa sig.

Skönt att vara hemma.

 Therese bakom kameran


Ha de 




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards