Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Tillbaka 25 år i tiden

Av Bent Christiansen - 29 juli 2009 08:45

Efter ett möte med en gammal bekant bestämde jag mig för att gå och uppleva gamla musikminnen. Detta förde mig till söder och puben Big Ben på Folkungagatan.

" Shake A leg Band" ett gäng äldre gentlemen på runt 60 som jag hörde första gången för ca 25-30 år sedan. Bandet spelade ofta på våra sommarfester inom båtklubben. Flera av deltagarna hade själva båt så det är inte bara genom musiken jag känner dom nej även privat. Pelle, Poole, Matte på sång och sen trummisen som jag aldrig kommer ihåg vad han heter. Ny i bandet är Anders, Pelles son. Han var inte  gammal första gången jag såg honom.

Jag hade bestämmt att jag skulle gå efter första pausen, glöm det bandet spelade oavbrutet i nästan 2 timmar. Att gubbarna orkade. Alla skulle upp och jobba idag. Musiken blandades friskt, Beatles, Elvis, Creedence mm. blandningen var enorm och stämningen på topp.

Jag måste erkänna att det var en nostalgi kväll som heter duga. Efter bara ett par låtar kom jag på mig själv med att sitta och sjunga med i alla gamla godingar, klappa takten och ställa mig upp och jubla efter varje nummers avslutning. Kära hustru du missade något.


Final countdown en dag kvar


Ha de


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards