Direktlänk till inlägg 29 april 2009

En dag som alla andra nästan

Av Bent Christiansen - 29 april 2009 13:22

Det började inte bra idag, kände mig tung iskallen och allmänt vimsig, värre än vanligt. Inte blev det bättre av att jag visste vad som väntade.

städning inget kul

Det var bara att börja, plocka undan är nog det värsta. Hur har den här saken hamnat här ? Varför ligger den här just här ? Så där höll det på. Damma, flytta alla saker som står ivägen, varför måste vi ha så jädrans mycket saker framme ? En massa fotografier som ingen tittar på i alla fall. Under damningen var jag tvungen att flytta på skrivaren som står i min nya rullbara garderob nuförtiden. Den stod tidigare i "bitte fnus " rum men sen vi gjorde om får den inte plats och då hamnade den här. Hur som helst, jag skulle ju installera den på min bärbara dator, varför inte göra det nu på en gång.

Nu var hemmafixaren i gång. Röjde undan allt som inte behövde stå på köksbordet, kopplade alla sladdar och sen... Var är installationsskivan ? Den behövs nog inte. Sägas skall att skrivaren inte är av senaste modell men den har ju fungerat alldeles utmärkt på gamla datorn. Sagt o gjort datorn kan säkert hitta installationsfilerna via internet. Efter ett par minuter svarar datorn. Kan inte hitta några drivrutiner. Vill du att datorn ska söka efter drivrutiner via internet. YES. Hur enkelt som helst här behövs inga skivor. Efter något som verkar vara en evighet frågar datorn, om du fick med en installationsskiva vid leverans sätt in den nu och klicka på fortsätt. Var i    h-te är den då? Tänk att man inte kan få ha något ifred den ska ju ligga här. Inte då. Nu började svettpärlorna komma i pannan, ni vet när stressen ökar. Dom måste vara här det finns ingen annan plats, vänta lite dom kanske ligger bland dom andra skivorna i nedersta lådan. Som sagt dom kan ligga där men det är fel dom ska vara ihop med skrivaren. Mycket riktigt bland alla andra skivor för scanner, programvara för Windows XP där låg dom. Ok nu börjar vi om. I med alla sladdar, slå på datorn och skrivaren, i med skivan kör. Händer ingenting. Vad är det nu för fel, jag skrek  nästan i falcett. Jag har ju gjort som man ska. Jag provar med att ta ut skivan så får vi se. Välkommen till guiden för skrivare mm mm tryck på fortsätt för att installera programvaran. Vill du att datorn ska installera mm mm tryck YES. Nu måste det väl ändå hända något. Som sagt det är inte den modernaste skrivaren men den har fungerat.

Min skrivare


Om du fick med en installationsskiva i samband med att du köpte skrivaren sätt in den nu. Tryck på fortsätt. Skrivaren är nu installerad, Tryck på slutför för att avsluta installationen.

Vill du att datorn ska skriva ut en testsida ? Yes, Vill du att datorn ska skriva ut en testsida i färg eller svartvit ? Nu exploderar jag snart. Skriv ut den i vilken färg som helst bara det kommer något. Nu händer något. En testsida från HP, gud så vackert. Och den är bara min.

Nu har jag både min scanner och min skrivare installerade så är det något Ni behöver hjälp med så ring.

Hur det gick med städningen ? det är också klart


Ha de



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards