Alla inlägg den 2 maj 2009

Av Bent Christiansen - 2 maj 2009 08:12

Det var många turer under veckan som gick om det skulle bli något valborgsmässofirande i Vasaparken. Nej det finns ingen som vill arrangera, det är för torrt, ok vi kör. Carin Götblad kommer och talar. Man såg förväntningarna i framför allt små barns ögon när dom var på väg till parken, nu skulle dom äntligen få se en stor eld. De äldre ja då menar jag inte hustrun och jag, utan ännu äldre dom såg fram emot att få höra en kör sjunga. Av allt detta blev det ingenting. Så håll till godo med denna bild.

 majbrasa

 Den lille, alltså "Bitte fnus " eller Therese som hon egentligen heter har fyllt 21 år.

 GRATTIS THERESE

Alla var där, farfar, alla syskon, alla syskonbarn, svågrar och självklart jag och hustrun.

 Vi startade förra året en ny tradition på hennes födelsedag. På gården planterade vi 3 st Margeritas,

drink

 tro nu inte att det är sådana där som man kan dricka utan blommor.

växt 

 De som planterades förra året blev enormt stora så vi hoppas på samma resultat i år.

 Vidare så bjöds alla gäster på grillad korv på gården innan det var dags för en lättare anrätt uppe i lägenheten följd av kaffe och paj.

Jag är uppdaterad på en rad punkter sen sist också, vissa saker glädjer mig mer än andra, särskilt en händelse i torsdags kommer jag att få otrolig glädje av framförallt i mitt dagliga arbete och fortsatta planering för det som komma skall. Tack " Fritte ".

Jag har gjort en  " Cardestål " en " Cardestål " undrar Ni. Ja jag har visat en person till fel adress precis som Cardestål gjorde. Han skulle till Gävlegatan och jag hänvisade honom till Gästrikegatan. Detta har jag retat herr Cardestål för i många år han som hela tiden säger att Vasastan där hittar jag. Nu har jag gjort samma misstag. Ber om ursäkt herr Cardestål vi är alla mänskliga.

Solen fortsätter att lysa över oss, ta vara på det.


Ha de






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards