Alla inlägg under november 2011

Av Bent Christiansen - 14 november 2011 19:27

Då var det dags, igen. Jag har blivit med detta..

 inklusive detta  högtalare har jag så nu ska det spelas gamla vinylplattor. Trodde jag. Vid ombyggnaden av lägenheten byttes alla dessa 

Ny EU standard, jordat överallt. Då fungerar inte apparaterna om inte ! Det går att modifiera, nya stickproppar bara så är det klart. Och just stickproppar enligt ny EU standard det är ju sådant som alla har hemma i drivor, alla utom jag. Innan ombyggnaden hade jag hur mycket som helst, men sa till hustrun "Dessa kan vi slänga vi kommer aldrig att behöva dom " Långnäsa fick jag. Det är bara att ge sig ut på staden och införskaffa sig ett par stycken imorgon.


En annan sak som införskaffades under dagen var detta..Nu ska här pratas över Skype.



Ha de        

Av Bent Christiansen - 13 november 2011 17:15

Som alla vet så gillar jag att laga mat, när man lagar mat är det viktigt att ha rätt verktyg. Inte bara när man lagar mat, det gäller oavsett vad man gör. Rätt grejer det är det som gäller. Vi har nu, efter renoveringen av lägenheten blivit med Induktionsspis med tillhörande varmluftsugn. Då måste man verkligen ha rätt verktyg. Och det har vi nu. 

Kastruller från Anders Petter, klarar Induktionsspis. Rengöringsmedel för Induktionsspis och, nu kommer det DETTA



En stekpanna som klarar Induktion och som dessutom går att ha i ugnen. Jag och Oliver.



Ha de  

Av Bent Christiansen - 12 november 2011 18:02

Igår var det familjeträff med delar av min familj, idag var det på hustruns sida. Vi var och fikade hos Anette och Torgny  detta var den enda normala bilden jag hade på dom, men trevligt var det. Ulla hustruns andra storesyrra var också med men hon ville inte vara med på bild. Vi tittade på en del kort från bröllopet, bland annat detta.

Var är jag ?


Titt ut...



Var är jag ?


Nu fick jag den.

 


Ha de      

Av Bent Christiansen - 11 november 2011 23:54

Familjemiddag, nästan alla var där. Fotboll Danmmark-Sverige 2-0. God mat, gott att dricka, trevligt.

 


Ha de

Av Bent Christiansen - 10 november 2011 18:57

Det är inte ofta det händer men, idag. Ensam hemma. Hustrun är på någon tillställning i Solna, så det är jag och fjärrkontrollen. Säg inget. 

Efter ett tag uppstår frågan,     Jag är inte van att vara ensam på kvällen. Tro nu inte att jag skulle vara mörkrädd eller något annat alternativ, nej normalt är det ganska inrutat, middag, plocka undan, en stund vid datorn, kaffe, glass titta på TV. Men nu då ? Läsa en bok ? Ha ha ha det var hundra år sedan. Städa ? För sent på kvällen. Tvätta ? Samma där fel tid. Ringa någon ? Dom äter säkert eller håller på att natta barnen. Vad blev det ! Jo en stund framför datorn, får fika och äta glass ensam, lägga sig tidigt, suck. Det är roligare när hustrun är hemma.

I morgon, i morgon då smäller det. Landskamp i fotboll mellan Sverige och Danmark. Vi syskon med pappa i spetsen skall träffas, käka gott, dricka gott och se på fotboll. Vilka vinner ? Dum fråga titta i morgon.




Ha de  

Av Bent Christiansen - 9 november 2011 18:39

Detta är en stor fråga för mig, är folk verkligen så kära i sin mobil, det kan inte vara en statussymbol den försvann för länge sedan. Måste alla vara tillgängliga jämt? vad pratar alla om? Hur gjorde man förr?

Några exempel. I bilen...



När vi demonstrerar......



När vi inte vill synas......



Det vanligaste.............



När vi har tappat den.....



När den inte fungerar.....




Ha de               

Av Bent Christiansen - 8 november 2011 18:40

För första gången på länge fick vi äntligen se den, den efterlängtade solen.

 


Det var ett tag sedan, förra måndagen tror jag. Då var det verkligen på tiden.

Hörde en kul grej på radion idag, man pratade om reflexer. Upprinnelsen var en kille som stod utefter vägen och bytte däck utan vare sig vanlig reflex eller en väst eller jacka. En av programledarna tyckte att reflexvästarna var så fula, kunde inte någon designer fixa en snygg modell. Det är väl ingen modetävling om man står vid sidan av vägen. En lyssnare ringde in och sa följande. "Sätt reflexer på mobiltelefonen den har ju alla människor i alla fall i handen "


Nu är den på väg att ge sig av




Ha de   

Av Bent Christiansen - 7 november 2011 18:18

Dagen började med att köra en bil till Hammarby, städgata hemma och då är det inte lätt att hitta parkering. Fortsatte sedan i hustruns favoritplats, 

Sedan fortsatte det ,

Nästa etapp var att baka detta

Nu till middagen

Just nu känner jag bara för att sitta ner och inte göra ett dugg, frågan är om man förtjänar detta.  Helt slut efter att ha varit ledig en hel dag.


Ha de                

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards