Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Som ABBA "historien upprepar sig"

Av Bent Christiansen - 5 mars 2011 08:54

Nu tror ni säkert att jag kommer att sitta här och sjunga ? Så illa är det faktiskt inte, jag skall låta Er slippa. Nej följande har hänt. För två år sedan köpte jag en ny telefon med abbonemang. Jag själv tyckte då att den uppgörelsen var helt OK.

Sista halvåret har jag dock tyckt att jag ringer mindre och mindre vilket fick mig att säga upp dåvarande kontrakt vilket går ut idag. Skulle jag ta ett kontantkort, nytt abbonemang, ny telefon ? Frågorna var många. Jag vände mig till samma återförsäljare som förra gången för att få hjälp. Dom började med att titta över mina samtalskostnader de senaste två åren, till saken hör att jag hade ett abbonemang med pott. Det innebär att jag fick ringa för ca 200:- i månaden. I snitt hade jag ringt för ca 180:- i månaden till en minutkostnad av 29 öre. Med kontantkort motsvarar det en kostnad på ca 428:- Nu började vi deala. Om jag vill ha en ny telefon samtidigt som jag tecknar mig för ett nytt abbonemang vad blir månadskostaden då ?  Efter diverse dealar hittade vi en lösning. Jag kom ner i månadskostnad, jag fick en ny telefon som jag fortfarande inte behärskar, och kommer säkert aldrig att göra, så här ser den ut .

   

Samsung Galaxy 5  en Android. Förlåt Sony Ericsson för mitt svek.

Den gamla då ! den gick sönder för 14 dagar sen.



Ha de













 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards