Alla inlägg under augusti 2009

Av Bent Christiansen - 18 augusti 2009 07:51

Jag måste lägga ut den här, den är lånad från en annan blogg. Nämligen denna.

älskade dumburk

Journalistbekännelser om TV och livet.

 ????????

" Så var Usain Bolts lopp minut för minut "

Ha de 

Av Bent Christiansen - 17 augusti 2009 20:24

Möte med AF+FK i dag. !!!!!!!!!!!!!!!

Vet inte vad jag ska säga, det låter fint men ????

Ska ta tag i en del bitar under morgondagen.

Nu blir det rester, rester av tårtan som tillagades i går. Jag tror att det bara räcker till mig men om dom andra är snälla kanske dom får smaka en liten bit.

Något positivt som hänt är att jag har hittat ett Bridgespel till mig och pappsen. Nu är det installerat på bägge datorerna så nu ser familjen ännu mindre av mig, om dom inte tittar bakom skärmen.


Ha de


Av Bent Christiansen - 16 augusti 2009 17:27

Jag har gjort det igen, jag har inte bara överträffat mig själv utan även andra. Jag har bakat mitt livs första tårta.

Det blev en chokladmousse tårta.

 Kanske inte så vacker

Det blev nog inte det vackraste jag har sett men den blev god. Johan åt två bitar, likaså jag själv,Therese och Jessica. Det är sådan här föda som gör att man snart ser ut som en liten knubbis. Apropå knubbis vad tycks om denna !

 Knubbis nr 2

För en månad sedan var hon bara skinn och ben men nu börjar det rätta till sig.

 För en månad sedan

Det är skönt att se att hon börjar lägga på sig lite, bra att ta av ifall hon skulle bli sjuk 


 Ha de







Av Bent Christiansen - 15 augusti 2009 19:37

Det är otroligt, detta hus ligger ett kvarter från där vi bor. Varken jag eller hustrun har sett fasaden på detta sätt tidigare.

 Vakert eller hur !

Kolla fasaden.


Ha de 



Av Bent Christiansen - 15 augusti 2009 15:12

Nu jädrar börjar det hända saker.

 Dra för gardinerna

Det har redan varit en katt uppe i ställningarna, vad blir det härnäst ?


Ha de 



Av Bent Christiansen - 15 augusti 2009 14:48

Nu har jag fotograferat solrosorna på gården, dom högsta är ca två meter höga.

 2 meter höga

Vi har även fått nya husdjur utanför fönstret, ibland är dom tio till femton stycken.

 Bin

Kan Ni se dom ? Överkant i bilden.


Ha de 







Av Bent Christiansen - 14 augusti 2009 21:56

Ta det nu lugnt på semestern och koppla av du behöver det. Först var det Danmark med allt vad det innebar. Sen fyllde du år och det vet alla hur det var, hektiskt. nu har du haft mycket jobb, bilar som krånglar, blivit  "farmor ", golf, engagemang i gud vet vad. Du har bara ett liv, se till att njuta lite av det också. Som pappa säger.

" du är inte 49 längre " Så lyssna nu på storebror, ta de roligt.


Storebror.


Ha de

Av Bent Christiansen - 13 augusti 2009 23:25

Då har jag åter igen varit på träff med några av mina gamla arbetskamrater från Ericsson tiden. Som vanligt var vi på en restaurang på söder som jag aldrig kommer i håg namnet på. Pizzicao nånting. Så här ser dom ut.

 En del av gänget

Här är resten

 En annan del av gänget

Ett gäng glada pensionärer, ja inte alla en del av oss är fortfarande produktiva.

Ju mer hojtarolja som intogs desto vildare blev historierna. Och ja alla handlade om situationer som har hänt inom Ericsson sfären. Nu blir det lätt så med åren, har jag hört talas om, att namn inte är så lätt att komma i håg. Så någon som egentligen heter något helt plötsligt får heta något annat innan någon kommer på att någon egentligen heter något annat. Trevligt var det.


Ha de 





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards