Alla inlägg under augusti 2009

Av Bent Christiansen - 10 augusti 2009 08:05

I dag säger vi grattis till hustrun som fyller .. år.



 Grattis


 Älskar dig.



Ha de


Av Bent Christiansen - 9 augusti 2009 06:31

En sådan här underbar morgon får jag lite nostalgi. När vi var i Danmark var det ungefär vid den här tiden som jag åkte iväg och fixade rundstycken.

Nostalgi

 Kaffet var tillagat och doften spred sig i huset, precis som nu. Skillnaden här hemma är att det finns inget bageri i närheten som är öppet så något nybakat finns inte att tillgå. Och baka det är inte min grej.

I dag blir det en ny sightseeing, gamla minnen ska återupplivas. Skanssundet, vi hade vår husvagn uppställd där när jag var mindre. Vi var flera familjer som hade det mysigt på helgerna. När vi hade båt hände det att vi la till i gästhamnen så även där blir det gamla minnen.

Är just nu i färd med att tillaga en pastasallad som skall tas med. mat måste man ha. Hittade Kassler som var pastramimarinerad, aldrig provat tidigare, förhoppningsvis ger det mera smak. Det blir pasta, kassler, körsbärstomater, sugersnaps, ruccola, svartpeppar, salt och olivolja. Åter till det där med nybakat bröd, ska stanna till i Tumba och se om jag hittar något. Hämtar samtidigt pappa ska bli trevligt att ha honom med. Kanske åker vi gamla vägen.


Ha de

Av Bent Christiansen - 8 augusti 2009 23:46

Vad tror Ni ?

 Häger eller hägring

Mitt i stan.


Ha de 





Av Bent Christiansen - 8 augusti 2009 22:02

Efter en dag i solen passar det alldeles utmärkt med lite mat. Vi besökte restaurang Hirschenkeller på Blekholmen.

 Vid vattnet

Som Ni ser ligger den precis vid vattnet. Mysigt att sitta på deras uteservering och se båtarna glida förbi. 129:- för en fläsknoisette med pommes och bearnaise, helt ok, gott var det också.

Det som är mindre gott och trevligt är hur dom spökar ut vissa hus i vår vackra stad. Vad sägs om denna skapelse !

 Vackert !!!!!!!!

Personligen tycker jag att der ser för j.....t ut. Som tur är så är smaken olika. Huset får mig att tänka på det gamla spelet plocke pinn.

Efter en rar kopp och några samtal är det snart dags att krypa till kojs.


Ha de



 



Av Bent Christiansen - 8 augusti 2009 18:09

En dag i skärgården igen, Grisslinge havsbad, fullt. Ö Lagnö, fullt. Det var inte lätt att hitta ett bra ställe. Om jag säger så här: Vi var inte ensamma om att vilja ut i naturen en sån här fin dag. Till slut hamnade vi i Vemdalssund på Värmdö. Inte yttre skärgården men ändå.

 Det var detta vi ville se

Det är svårt att få allt. I morgon blir det ett säkert kort.

Skanssundet.


Ha de 




Av Bent Christiansen - 8 augusti 2009 07:28

Lyssnar på radion där dom pratar om en cykel för 7 personer. Det är väl inget konstigt det finns ju tandemcyklar. Det konstiga med denna är att man sitter i en ring och trampar. Tittar på almanackan, nej det är inte första april. Detta låter verkligen som ett aprilskämt.

Vad göra ? Google.se. Cykeln kallas i folkmun för festcykeln eller konferenscykeln. Googlar på konferenscykel. Och vips vad kommer upp ? Jo detta.

 Märkligt

Det var inget skämt.


Ha de 




Av Bent Christiansen - 8 augusti 2009 00:09

Midnatt råder tyst det är i huset, tyst i huset............

J-a grannar som alltid ska slå i dörrarna, när ska dom lära sig att stänga en dörr försiktigt.


Ha de

Av Bent Christiansen - 7 augusti 2009 21:35

Tro nu inte att jag är gubbsjuk igen, det var en som kommenterade min blogg förra året när jag skrev om kvinnor som tyckte det. Med detta inlägg vill jag bara belysa något som jag alltid har hävdat. Både män och kvinnor tittar på det motsatta könet.

 Se men inte röra

 Män 43 minuter per dag ???? Vadå per dag. Är dom inte friska ! Jag kan sitta i parken en hel dag och titta. Det är ett friskhetstecken anser jag. Den dagen jag sitter i parken och matar duvorna då är det kört. Kvinnor tittar ca 20 minuter om dan. Jag förstår varför dom tittar kortare tid än vi men. Kvinnor måste studera sig själva betydligt längre per dag än vad vi gör.

Samma studie har kommit fram till att när det gäller män mellan 18-50 år så blir det 11 månader och elva dagar av sitt liv under den tiden. Ja jag kan inte tänka mig att ha trevligare under den tiden, även om jag som sagt tycker att det är för kort tid, vad gäller mig själv i alla fall.

Något annat som är trevligt är att besöka ett av sina andra hem. Rätt gissat jag har varit på IKEA. Jag har handlat en ny skärbräda, ett nytt underlägg till diskstället, servetter, värmeljus, inför hösten samt ett antal chokladkakor.

Det är smidigt 10 bussen från Gallerian, framme ca tjugo över. Frukost i cafeterian 2 frallor med pålägg och kaffe 10 kronor.

 En sväng i varuhuset handla det man ska. Bussen går tillbaka till stan 11.30 hemma tio i tolv. Underbart, nästan hela dagen återstår till annat. I mitt fall var det trädgårdsarbete. Rensa lite ogräs, klippa några buskar och sen vattna.

Middag då undrar Ni. Jodå det blev det också. Potatisgratäng med Timjanstekt Lövbiff och sallad. Nu blir det en rar kopp och sen ska jag ringa lite.


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards