Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Bent Christiansen - 21 augusti 2009 09:51

Jag har blivit överkörd, ja inte i dag eller i går nej för 20 år sedan. Det hände på vårt varv. Min fot hamnade under en vagn med en båt på 3,5 ton på. Jag lovar det gjorde ont. Varför komma dragandes med det i dag det hände för 20 år sedan. Jag vet men foten gör fortfarande ont ibland. I dag är en sån dag. det är ett litet ben i foten som ligger fel, det sitter precis vid stortån. Svårt att få på sig en sko på den foten. Det brukar gå över efter diverse övningar. Sparka i väggen, bryta och bända lite, massera lite. Har tänkt flera gånger att jag skulle gå till farbror doktorn men brukar komma på andra tankar att det finns dom som har det värre, dom borde få vård före mig. Nu vet jag vad Ni tänker, han är rädd. Absolut. Skulle inte Ni vara det ? Han kanske börjar skära i foten hur kul är det ! Det börjar förmodligen att blöda, hur kul är det ! Ont gör det säkert också. För att inte tala om vad alla människor kommer att tycka synd om mig, hur kul är det ! Jätte kul. Kanske vore något. Bara sitta hemma med foten i paket,

I paket ?????  

 bli ompysslad, kaffet serverat på en bricka. Middagen likaså. Jag behöver inte diska, inte städa, inte tvätta, inte göra någonting bara sitta ! Hur kul är det? Inte kunna duscha själv, inte spela fotboll, inte ! Ja det finns många aspekter. Jag tror jag har ont lite då och då så att jag kan göra allt det där som jag inte skulle kunna göra ifall jag gör det där.


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards