Alla inlägg under augusti 2009

Av Bent Christiansen - 1 augusti 2009 08:24

Birkastans pizzeria, många av Er slickar Er om munnen av förtjusning. Jag har sett stora pizzor och jag har sett stora pizzor. Men har Ni sett pizzorna från Birkastans. Dom är inte bara stora dom är gigantiska och fantastiskt goda också. Tunna och spröda. Vi har besökt denna pizzeria i över 20 år, tidigare blev det oftare då den ligger inte långt från där vi hade vår båt. Jag tycker om att använda sax som hjälpmedel när jag äter pizza. Detta resulterade i att familjen hade egna saxar på pizzerian så när vi kom dukade personalen fram våra saxar till andras gästers stora förvåning.

Lokalen har tegelbeklädda väggar och är inte speciellt stor , ca 30 sittplatser. På sommaren finns ett tjugotal sittplatser utomhus. Trots sin litenhet arbetar det minst 5 personer i köket. Här bakas det pizzor i parti och minut. Flera gånger har vi fått vända i dörren för att det inte har funnits plats det är en otroligt populär pizzeria.

Jag har säkert ätit där säg 100 gånger, av dom 100 gångerna har jag ätit sallad en gång, pizza Vesuvio en gång, och de resterande gångerna pizza Hazal.

Hazal är en pizza som beskrivs som inom parantes STARK 

Den består av tomat, ost, bacon, salami, purjolök, färska tomater och cayennepeppar. I mitt tidigare liv krävdes det ganska många stöl för att släcka törsten under intagandet av denna måltid, oftast för många, det var en ursäkt för att få dricka många stöl. Inte alltid men ofta. Dricker man många orkar man inte lika mycket mat. Dricker man färre orkar man således mera mat. Numera blir det mera mat än dricka.

Detta resonemang  får mig att återkomma till rubriken.

Mycke mat= full där bak.

Mycke stöl= bakfull

Vi besökte denna pizzeria i går gissa vad som gäller i dag ?


Ha de 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards