Alla inlägg den 6 september 2009

Av Bent Christiansen - 6 september 2009 17:51

Jag har visat hustrun mitt andra hem.....

 IKEA

Vi bestämmde oss för att ta en tur dit via kommunala medel. Det var vi tvugna till eftersom vi inte har någon bil, att åka Taxi skulle bli alldeles för dyrt. Nu var frågan ! Skulle hustrun klara en sådan lång resa ? Hon har aldrig åkt så långt söderut förut med tunnelbanan.

Vi startade vår resa från Odenplans tunnelbanestation.

 Odenplan

Så långt gick allt bra. Vid Gamla Stan var det dags för byte till den röda linjen mot Skärholmen.

 Skärholmen

Även det gick galant, inga missöden alls. Från t-banan blev det buss ett par stationer. Gick utmärkt.

Väl på IKEA gick det snabbt att inhandla det vi skulle. Nu kände jag att nu skulle här slås på stort. Jag bjuder på lunch. Sagt o gjort 2 stycken kokta med bröd, var förstås, tjugo spänn. Snacka om att slå på stort.

Hemresan förlöpte utan problem, vi anlöpte Odenplan nästan 3 timmar efter det att vi hade startat. Kom inte och säg att jag inte bryr mig.


Ha de







Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards