Alla inlägg den 17 september 2009

Av Bent Christiansen - 17 september 2009 20:49

Var och tittade på en utställning om den nya citybanan som håller på att byggas.

  


 Vilket arbete, tidigare hade jag svårt att förstå att det skulle ta så lång tid men efter att ha sett planerna har jag större förståelse. Det är inte bara en tunnel som ska byggas. Det är servicetunnlar hit och dit. Sen ska det flyttas för att ge plats åt det som måste flyttas för att passa ihop med det som måste.......... 2017 ska det stå klart. Mitt intresse bottnar sig i att vi kommer att bli väldigt berörda. Citybanan kommer att ha 2 stycken uppgångar i vårt område. En vid Odenplan och en vid Vanadisvägen/Dalagatan. Det blir hugget som stugget vilken man ska gå till.

Hoppas bara att planerna på en Galleria likt den vid Fridhemsplan blir av. Dvs att alla matadorer runt Odenplan tar sitt förnuft till fånga.


Det är inte bara dotter Jessica som brottas med gardiner och gardinstänger, se hennes blogg via länk. Även jag och "bitte fnus" har haft våra duster med det under dagen.

  


Hur det gick ? Fråga inte.


Ha de




Av Bent Christiansen - 17 september 2009 00:06

Sus i öronen, nostalgin flödar. Vilken spelning dom gjorde, eller gig som dom kallar det på fackspråk. Jag bryr mig inte, för mig var det en spelning. Ok inte vilken som helst, bra var det.

Det började med ett band som heter Royal Radio. 3 unga grabbar som spelade riktigt bra, låt vara att dom var relativt nya men dom har framtiden för sig. Sa han som inte kan ta en ton.

Sen var det dags för kvällens höjdpunkt.

Kjell Allinger och Roger Karlsson.

     

Bilderna talar sitt tydliga språk, sorry Kjelle. det var Roger som var huvudattraktionen. Herre djävlar så dom spelade. Det var svårt att inte ryckas med i låtarna. De flesta hade jag aldrig hört förut men när dom spelades gick det inte att låta bli att hänga med. Syster var med också vi hade jättetrevligt. Vi började kvällen hemma hos oss med middag, gissa vem som lagade maten.



Ha de



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards