Alla inlägg den 25 september 2009

Av Bent Christiansen - 25 september 2009 19:47

Kommunikation kan vara flera olika saker. Prata, ansikte mot ansikte Via telefon.  Facebook, vår senaste fluga. VAD GÖR DU JUST NU ? Ganska intetsägande men kul.  Kommunikation kan också vara ett sätt att ta sig fram på. Tunnelbana, pendeltåg, spårvagn eller som jag gjorde idag via buss. Vilket fantastiskt färdsätt. Jag skulle från Gullmarsplan till Bollmora. Jag är inte så van att ta mig den sträckan via kommunala kommunikationsmedel så vad gjorde jag då för fel. Tittade inte hur bussarna gick, alltså vilken väg dom tog. På skylten vid hållplatsen stod det " Mot Tyresö via.... det sista läste inte jag. Var bara glad att ha hittat en buss som gick dit jag skulle. Dörrarna stängdes och vår färd började. Jag gillar bussfiler när övrig trafik är ganska tät, i ett nafs så var vi framme vid Sköndal där vi skulle svänga vänster. Varför svänger bussen åt höger ! Ingen fara för panik här inte jag hade gott om tid. Det beror förmodligen på något vägarbete som dom håller på med, vilket inte är ovanligt. Efter att ha släppt av folk vid Skönstaholmsskolan fortsatte vi mot Tyresö. Efter att vi passerat Nynäsvägen svängde bussen av mot Sköndal. Nu började jag oroa mig. Bussarna ska ju gå direkt till Tyresö, ok med något stopp efter vägen men inte så här. Via fönstret såg jag Tyresövägen med dess fina motorväg och här satt jag på en buss på en lokalgata . Bara att gilla läget. Jag fick även se sjön Flaten, Älta centrum, Lindalen, en bit av Hanviken innan vi var framme i Tyresö. Resan tog 35 minuter från Gullmarsplan. Om man tar reda på fakta innan man kastar sig på en buss, dvs vilken buss man ska ta för att snabbast komma fram så tar resan 14 minuter.

Vi har alla möjliga hjälpmedel till hands och ändå kan det bli så fel, är det det som kallas kommunikation ?


Ha de 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards