Alla inlägg den 26 september 2009

Av Bent Christiansen - 26 september 2009 12:53

Hösten närmar sig med stormsteg, personligen tycker jag att det är en av de bästa årstiderna. Ni vet allt det där med högt i tak o.s.v Men framförallt alla vackra färger.

  

Ni måste medge att det är vackert. Denna bild är tagen i Bromma, precis bredvid Ulvsunda slott. Där kommer delar av RBK,s varv att ligga. RBK är den båtklubb som vi har varit medlemmar i sedan 1980. Varför jag skriver delar av beror på att varvet är uppdelat i 3 delar numera. Där varvet tidigare låg ska den nya tvärbanan gå mellan Alvik och Sundbyberg. Så i 4 år framöver kommer uppläggningsområdet att finnas på 3 olika ställen. Vad som händer om 4 år är inte klarlagt än. Vad menar jag då med flygande båtar som nämns i rubriken. Jo tidigare sköttes upp och sjösättning via en slip där båtarna togs upp längs marken om Ni förstår vad jag menar. Numera ser det ut så här :

  


Via kran där båten hissas upp för att sedan ställas på en vagn som tar den till sin plats. Jag skulle inte vilja vara kvar i båten.


Svenskarnas nya handväska : Håll till godo.

  


Visst har Ni också sett den på stan ? Folk har den till allt möjligt, sina personliga saker, sina matvaror, datorväska mm. Själv använder vi den, som många andra förmodar jag att ha som tvättpåse när vi har tvättstugan. Detta har föranlett oss att behöva vara tvugna att märka påsen annars försvinner den. Visst är det märkligt, inte ens en påse från IKEA får man ha i fred. Gränsen går i alla fall för mig att använda den till tvättpåse inte som handväska på stan.



Ha de  






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards