Alla inlägg den 12 september 2009

Av Bent Christiansen - 12 september 2009 18:45

Kanske inte den nyttigaste middagen men gott var det. Hamburgare med pommes och sallad. 

  


Nu ser jag fram emot kvällskaffet. Det nalkas alltid godsaker till det. Spelar ingen roll om det är vardag eller helg. Något gott ska det bara finnas. Som jag skrivit tidigare, det biter inte så mycket på mig. Då menar jag midjemåttet, kan äta nästan hur mycket som helst. Det som ibland oroar mig är hur mina tänder mår. Allt detta socker. Nåja en sak i taget nu är det godsakerna som gäller.

Jag börjar med några skivor kanellängd.

  

I mitt fall är några skivor ca 4-5 stycken. Vadå 4-5 stycken säger säkert många du brukar äta fler. Lugn i stormen 4-5 stycken är bara början. Sen går jag över till dessa små godingar. 

  

Chokladbollar. Brukar bli en eller två stycken beroende på hur goda dom är.

Nu hoppas jag att Ingvar Oldsberg har presenterat sin nya gäst så att jag kan hämta påtår till nästa inladdning.

  

Helt riktigt nu åker godisskålen fram. Denna brukar räcka till dess att det börjar en långfilm framåt 21 eller 22. Då frågar man sig genast. Vad ska jag ta nu ? Det finns glass i frysen ! Det finns mina öl i kylen !

Vad det blir ? Ingen aning just nu.



Ha de


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards