Alla inlägg den 16 september 2009

Av Bent Christiansen - 16 september 2009 09:44

Har äntligen hittat en lunchrestaurang i city som serverar hemlagad Raggmunk med fläsk.

  

 Som de flesta vet är detta en av mina favoriträtter. Eftersom det är det ställer jag också stora krav på hur den är tillagad. Halvfabrikat göre sig icke besvär, hemlagat är det som gäller. Åt lunch med hustrun igår, vi hade bestämt att vi skulle gå till en restaurang på Holländargatan som tidigare serverade hemlagad Raggmunk. Nu har dom bytt ägare så jag var lite skeptisk. Vi hann inte så långt. I hörnet Vasagatan/Olof Palmes gata finns en restaurang som heter Cafe de lux. Där serverades det Raggmunk och där gick vi in. Jag lovar det var bland det bästa jag ätit. Visste Ni att det finns en förening som heter Raggmunkens vänner ? Jag har tyvärr tappat bort deras adress men någonstans på nätet finns dom.

Nostalgiafton: Yes i kväll blir det nostalgi. Roger Karlsson spelar på Kolingen.

  


Kjell Allinger kommr att vara där, om han ska spela eller ej vet jag inte, vad jag däremot vet är att det kommer att vara en massa gamla kompisar från Tumba där, därav nostalgin. Syster med kompis " Pillen " kommer också. Försöker få med hustrun ut så även hon får uppleva lite av min gamla nostalgi. För Er som är intresserade börjar det kl 20.00


Ha de

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards