Alla inlägg den 18 september 2009

Av Bent Christiansen - 18 september 2009 19:24

Vi som bor i Vasastan har de två senaste dagarna känt oss väldigt säkra. Fullt pådrag med polisbilar, polishelikoptrar som hovrar ovanför våra huvuden.

  

Visst skulle väl också Ni känna Er säkra med sådan uppvaktning. Ett herrans liv hela tiden. Helikopter hit, polisbil dit hela tiden. Det tog en stund innan talldanken slank ner, det var inte oss dom vaktade. Det har varit en delegation från EU på besök. När dessa potentater ska transporteras från punkt A till punkt B så tar man dessa helikoptrar och bilar till sitt förfogande. Det är inte så att dom själva åker i dom. Ånej dom åker limosin. Varför inte för enkelhetens skull skicka dom mellan adresserna i helikopter, skulle inte det bli billigare än att ha tre olika transport medel igång samtidigt när det skulle räcka med en. Som Isabelle skulle ha sagt "JAG VET INTE"


Västerbottenpaj i martiniglas,

  


 det låter det. Det är precis vad jag har bevittnat idag. Min syster blandade till alla ingredienser i ett martini glas som hon sen ställde i ett vattenbad i en ugnsäker form. In i ugnen ca 25 minuter. Hela klabbet på en gång. Spricker dom inte nu då ? frågade jag. Nej inte om man gör på rätt sätt. Det viktiga är att glasen måste svalna i vattenbadet när dom är färdiga. Inte ta ur dom från formen för tidigt då kan dom spricka. Det fungerar jag har sett det med egna ögon. Hon är duktig hon min syster, jag har lärt henne allt jag kan.



Ha de 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards