Alla inlägg under augusti 2008

Av Bent Christiansen - 16 augusti 2008 06:43

God morgon Cassandra

Du får se mer bilder när vi kommer hem. Var är fötterna?

 Har du också fötterna på kudden?

 

Dags att leka en stund.


Morfar 


Av Bent Christiansen - 15 augusti 2008 23:15

Jag har hela veckan sympatiserat med övriga tjejer som jag delar boende med. Inte så mycket i vad dom tycker och tänker. Inte heller i vad dom gör i alla lägen, NEJ jag sitter ner och pinkar. Låter det konstigt? Det gör väl alla! säger Ni

Normalt endast på morgonen men, och det är viktigt,men här har man inget val. Vadå val alla har väl ett val. Nej inte här. Toaletten är för liten. Det har snedtak vilket omöjliggör för oss killar att stå och pinka om man inte är väldigt välutrustad och då menar jag väldigt välutrustad. Därför sitter jag ner. Normalt när man står upp vänder man ryggen mot dörren, när man sitter är ansiktet vänt mot dörren. För mig är det svårt när det står en liten parvel på snart 2 år och tittar och säger morfar med stora ögon. Hur reagerar ni tjejer? Nu längtar jag hem till min egen toalett.

Har investerat i ett par nya shorts, sandfärgade. Normalt gillar jag mörka byxor men superlativen från de närvarande när jag provade byxorna avgjorde. Inom loppet av en timme hade jag fått min första fläck, hade aldrig hänt med ett par mörka byxor. Det hade i alla fall inte synts lika väl.

Tog även tillfället i akt att visa upp dom nya byxorna för invånarna i Visby, inte ett öga torrt. Om det var av medlidande eller någon annan orsak framgick inte. Undrar fortfarande varför folk gick omvägar runt mig.

Dessa byxor kommer även att kunna ses av övriga befolkning i detta avlånga land, jag tänker, trots vad alla tycker bära dessa sandfärgade shorts så länge vädret tillåter.


Vi har även hunnit med att säga grattis till Nils-Erik som fyller år idag, hur många får ni fråga honom om. Grattis Nisse.


Visby är ikväll en belägrad stad. Jessica och Therese är där. Jag körde in dom vid halvelva tiden och räknar med att dom ringer för hämtning innan vi skall hem i morgon, båten går 12.55. Blir intressant att se hur det går när dammsugare och övrig städmateriel åker fram.


Veckan som sådan har varit kanonmysig, blandat väder, ömsom sol ömsom regn men vi har i alla fall haft tak över huvudet. Gissa vem som lagade maten i kväll?

Marie.


Väl mött igen Gotland.


Av Bent Christiansen - 14 augusti 2008 20:30

I dag har vi varit i Kneippbyn och tittat på Villa villerkulla. 

 Gissa om vissa blev sju på nytt! Det är fantastiskt att vissa saker sitter i fast man är över tjugo.

Vi har även en hälsning till Therese kompis Lina. HÄR FINNS DET PIRATER.

Även Isabelle fick lite till livs.

 Danmark vann som alla vet kriget mot Sverige, är det någon som protesterar mot det har jag motmedlet.

 Bara så ni vet.

 Varför rubriken, jo alla som gick in på området fick ett band runt handleden, ungefär som på Gröna Lund. Det har blåst något otroligt idag så vi känner oss alla lite vindpinade. Det blir en tidig kväll efter middagen.

Gissa vem som lagar maten.


Av Bent Christiansen - 13 augusti 2008 22:03

Det är inte helt okomplicerat att blogga. För det första ska man ha tid, för det andra ska man ha något att skriva om, för det tredje skall man helst vara ifred. Om inte något av detta fungerar går det åt fanders. I kväll är en sådan kväll. Något måste komma ur en ok. Therese har kommit, vackert väder, god och trevlig middag. Gissa vem som var kock?

Av Bent Christiansen - 12 augusti 2008 17:06

Middag blev det, fisk. Vi passar på att äta sånt som vi vet att Jessica gillar men som hon inte själv lagar. Även Isabelle har god aptit.

Tisdagen är lite molnig men inte kall. Dagen tillbringade vi inne i Visby, dyrt. Det blev både kläder, skor, verktyg mm.

 Grillning står för dörren. Kyckling, med en god sallad och stekpotatis.

 Vi har även inhandlat ett Yatzy spel som skall spelas ikväll. Som vanligt gäller oavsett vad vi spelar så har jag aldrig förlorat. Under två kvällar har dom försökt vinna över mig i kortspel men det går inte. Det spelar ingen roll om dom försöker fuska det går inte. Frågar ni dom får Ni ett annat svar. Eftersom det är jag som för protokoll, ingen av dom kan, är utgången given. I morgon kommer Therese då är det slut på friden, det enda som är slut nu är pengarna.


Av Bent Christiansen - 11 augusti 2008 14:39

Nu har vi firat Marie`s födelsedag. Det blev inga presenter dom spar vi till`s vi kommer hem. Däremot blev det en god middag, Lövbiff med råstekt potatis och bearnaissås. Marie fick själv välja. Gissa vem som var kock?

Efter frukost blev det poolen, Isabelle är som en fisk i vattnet, hoppar från bassängkanten trots att hon inte kan simma, plaskar och far runt så gott det går. Hon jagar en stor badboll som hon tyvärr inte får riktigt grepp om vilket gör henne lite frustrerad. Lunch sen är det dags för middagsvila men endast för Isabelle, vi andra passar på att njuta av solen i trädgården och en kopp kaffe med tillbehör, kardemumma skorpor.

Om vinden mojnar tänkte vi gå ner till stranden på eftermiddagen, kan vara kul att springa runt i vattenbrynet och bli jagad av vågorna. Molnen hopar upp sig men jag tror inte att det blir regn, och skulle så vara fallet finns det andra saker att göra, just det middag. Gissa vem som är kock idag?


 Ha en bra dag.

Av Bent Christiansen - 10 augusti 2008 07:55

TV`n fungerar som den skall, detta tack vare en av våra intelligenta döttrar, Jessica. Jag var naturligtvis med på ett hörn så att allt gick rätt till.  Nu kommer era protester, DET STÅR FEL I INSTRUKTIONSBOKEN så säger alla men det är sant. Om Ni kommer ihåg så skulle man trycka på den gröna knappen mata in den nya kanalplatsen och sen trycka på  OK helt fel. Efter att man har tryckt på den gröna knappen matat in den nya kanalplatsen skall man återigen trycka på den gröna knappen och sen ok. Ni som inte tror mig kom hem och prova. Hur som helst nu fungerar det. Ettan på ettan, tvåan på tvåan, trean på trean, fyran på fyran o.s.v

Återigen befinner jag mig på Gotland med mig denna gång är hustrun, Jessica och Missilen. Marie fyller år idag så vi ska hitta på något skoj för henne. Vi bor i Tofta, vi hyr en lägenhet 2 rok. Kanon fint. Ingen insyn, vi har en egen uteplats med grill. Vädret är ok det regnar inte ca 19-20 grader. Inom området finns en lekpark för Isabelle, en pool för oss andra, en liten kiosk. Visby är endast en kvarts bilresa härifrån.

Veckan skall präglas av avkoppling, hur nu det skall gå till med en vildbas på snart två år. God mat, trevliga utflykter mycket bus och skoj.

Lovar att lägga in några semesterbilder samt att skriva några rader då och då.


Trevlig söndag

Av Bent Christiansen - 3 augusti 2008 09:08

Jag förstår precis hur du har det, hade samma problem med min nya.

Min femåring fixade det åt mig.

Hustrun kom åt en knapp men jag har ingen aning om hur hon gjorde.

Har du provat att läsa instruktionerna på Danska?

Det måste vara något fel på tv`n.

Har du kollat antennsladden?

Har grannen samma problem?

Samma sak hände mig 1974, jag fick ta hem försäljaren.

Jag läste att detta kan inträffa vid atmosfäriska störningar. Kolla med SMHI.

Ja ha du har köpt en Grundig, tyskarna har aldrig gjort bra grejer, svenskt ska det va.


Det är fantastiskt vad en TV kan engagera så många människor, gör si gör så.

Men vad hjälper det mig när det fortfarande är!

Ettan på ettan, tvåan på o.s.v

Varför inte komma hit och prova själv. Ring först.


Vilken söndag detta kommer att bli.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards