Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Bent Christiansen - 22 augusti 2008 20:32

Jag är justerad, det är mig det är synd om, jag lider, ingen har det värre än vad jag har, här pratar kvinnor om att föda barn, fnys. Oj, oj ,oj Ni anar inte hur det känns. Ända nere i tårna. Vad är det som har hänt undrar Ni. Vad som har hänt! Jag är skadad, och då menar jag skadad. Jag har fått ett getingstick. I fingret. Den j---veln högg mig i fingret. Det känns som om hela fingret är borta, ja åtminstonde en bit av det. Vet inte när det hände sist men ont gör det. På grund av detta har goda råd inte väntat på sig. Har du provat det, har du gjort så. Har du smörjt in fingret med det. Har du den typen av tabletter hemma, Min mamma dog nästan av ett getingstick. Det var en kille i 50 årsåldern han fick amputera fingret. Men hur illa kan det vara, det är ett getingstick. Till saken hör att både min syster och pappa är överkänsliga mot getingstick så vi får låta framtiden avgöra.


REUNION i morgon smäller det. På Hågelby slott som ligger i Botkyrka, där jag är uppväxt, sker en REUNION i musikens tecken. Alla gamla Botkyrka band skall spela. Det betyder att det kommer att komma en massa gamla kompisar från skolan, handbollen, lekskolan ja  i stort sett från hela min uppväxt. Vilken grej! Jag var där idag och kollade lite och gissa om den lilla stunden fick en att längta till imorgon. Kjelle Allinger som är en av eldsjälarna bakom hela grejen träffade jag idag. Vi har nog inte setts på 30 år så det blev ett kärt återseende. Han kommer att lira med ett antal band under morgondagen där ytterligare gamla polare ingår.

Om kvällen inte blir för sen hoppas jag kunna delge Er lite om vad som hände annars får det bli på söndag. Kolla in sidan.


http://www.reunionbotkyrka.se/


I morgon kommer Alexander och Cassandra hit, dom skall sova över så det är synd att jag skall bort. Men vi hinner med en del bus under dagen och även på söndag. Jennie och Laurent skall på bröllop så jag tror nog att dom tycker det är skönt om inte barnen kommer allt för tidigt på söndagen.

Alexander! Glöm inte att det är du som är herre i huset när inte morfar är hemma. Självklart sitter du på min plats vid middagen och ser till att tjejerna uppför sig vid matbordet.

Hälsningar morfar

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards