Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Bent Christiansen - 21 augusti 2008 09:16

Att vara...........? 1000 ......! vissa namn florerar mer än andra, tar plats överallt. Tittar man i tidningar, detta namn. Lyssnar på radio detta namn. Stort ego! detta namn. Jag är bäst! Detta namn. Jag, jag ,jag. Var är vi andra? Jag börjar tröttna på detta namn där jag, jag, jag står i centrum. Meilade mig, jag gjorde, jag, jag jag. Klapp för bröstet. Att framhäva sig själv och för den delen alla andra med samma ego och namn har tydligen blivit en lukrativ bransch för vissa. Vi andra då? Vi som gör det vardagliga utan att behöva stå upp och tro att vi är förmer än andra och proklamera, jag, jag ,jag. Även ordet " i min nästa " förekommer väldigt ofta. I min nästa ,,,,,,,, I min nästa,,,,,,,, I min nästa,,,,,, även på min förekommer På min ,,,, På min ,,,,,,,, Tänk att någon som äger så otroligt mycket har så svårt att vara ödmjuk. Som sätter sig i en sandlåda med sina innersta och tror att man är förmer än andra .

Vadan detta påhopp mitt i alla familjekrönikor.

Läs tidningar, lyssna på radio. Jag, jag, jag, så förstår Ni vad jag menar.

Av Bent Christiansen - 21 augusti 2008 08:45

Kan inte låta bli att visa Er följande bild.

 

 Mormors glasögon och i full färd med att spexa.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards