Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Bent Christiansen - 25 augusti 2008 18:41

Nu börjar det igen, återgången till det normala, vad som nu kan klassas som normalt. Skolorna har börjat, mer folk i rörelse inte minst i tunnelbanan. På tal om tunnelbanan nu verkar det som att alla dom som har skött om tunnelbanan har tagit semester. Förseningar, vagnfel, skyltfel, det är sant. När jag skulle åka mot Norsborg stod det tåg mot Ropsten på ljusskylten. Jag trodde att jag hade gått upp på fel perrong men det var fler som reagerade efter en stund reglerades felet. Jag har tvättat idag, tvättat stora träd. Vi hade hyrt en stor lift som skulle ta oss upp i luften för att kunna utföra jobbet. Träden är ca 6-8 meter höga så det gäller att inte vara höjdrädd. När man befinner där uppe är det svårt att kontrollera vad som sker nere på backen, därför är vi alltid två. Nu räcker inte det, folk skall prompt gå mitt under liften trots att vi ber dom vänligt men bestämmt att ta en annan väg. Det är då den där lille fan flyger i en. Det var en kille han stannade precis under mig och började prata i sin mobiltelefon, jag vände helt sonika vattenstrålen nedåt han blev jätteblöt. Efter en stunds gapande insåg han att felet inte var vårt utan hans eget, han behöver ju inte veta allt. Nåväl det hela gick till slut ganska bra, imorgon återstår endast restaurangen och där är träden ännu högre.


OS är slut också vilken befrielse, nu kanske man kan få läsa om något trevligare än bara om en massa atleter som inte har klarat av det som dom har lovat.


Nu är det äntligen riktig måndag.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards