Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Jag, skatteverket och polisen

Av Bent Christiansen - 20 mars 2009 10:01

I ett led att göra vissa människor mer nervösa besökte jag i dag skatteverket.

 skatteverket

Dom var jätte trevliga på alla sätt och vis men dom har noll koll på vissa saker. Jag blev bollad fram och tillbaka till olika personer. Till sist var jag tillbaka där jag började. Det var då det började igen. Tyvärr du måste ta en nummerlapp där borta, ta den som gäller för kassa 1-8 så får du hjälp. Jag har redan varit där och dom hänvisade mig vidare till kassa 9-14. Och väl där hänvisade dom mig vidare till kassa 15-20. Dom i sin tur sa att jag skulle vända mig till Er här i informationsdisken. Och nu menar du att jag ska gå samma vända en gång till ? Jag följer bara dom rutinerna och bestämmelser som vi har. Och det är menar du att jag ska springa runt som en hamster i en bur? Det måste ha blivit fel någonstans. Vad var ditt ärende ? Efter att ha förklarat mitt ärende för femte gången bad damen mig sitta ner och vänta så skulle hon höra med en kollega hur vi skulle gå till väga. Tjugo minuters väntan som kändes som en hel dag återkom hon till mig. Du ska fylla i den här blanketten och skicka den till oss. Kan jag inte bara fylla i den här och nu och lämna den till dig ? Nej den skall i så fall lämnas till någon i kassa 9-14 det kan ju vara så att det är något som du har missat och då kan Ni rätta till det på en gång. Efter ytterligare en halvtimmes väntan i kö var det så min tur. Hej jag skulle vilja lämna in den här blanketten, och samtidigt be dig att kolla att den är rätt ifylld.  Den måste diarieföras först innan vi kan se om den är rätt ifylld. Har du möjlighet att göra det medans jag väntar ? Nej så fungerar det inte här. Den ska först in till registreringskontoret därefter kontrolleras den. När sker det ? Vi har väldigt hög arbetsbelastning just nu och dessutom är vi underbemmanade så det kan nog ta en 5-8 arbetsdagar. Nu var det kört för mig, jag tänkte be henne ta sin j-a blankett och stoppa upp någonstans men jag besinnade mig och sa. Vad trevligt då är det bara att vänta då. Trevlig helg.

Nästa besök skulle göras på en polisstation. jag visste ungefär var den låg men inte exakt. På min vandring möte jag en polisbil.

 Trevliga poliser

Jag stoppade dom och frågade artigt efter vägen. Ska du dit nu ? Ja svarade jag. Hoppa in där bak så kör vi dig. Aldrig i livet tänk om någon jag känner ser mig kliva ur en polisbil vad ska dom tro. Poliserna bara skrattade och sa det är upp till dig, ta nästa gata till höger rakt fram och andra gatan till vänster. Väl framme tänkte jag på bemötandet jag hade fått på skatteverket och vilken skillnad det var här och nu. På polisstationen var dom mycket mera hjälpsamma än på skatteverket. Jag förklarade mitt ärende och damen innanför luckan bad mig sitta ner så skulle hon kolla med sitt stationsbefäl. Efter en stund återkom hon, bad mig sitta ner och förklarade hur det låg till. Rent generellt .................... ta kontakt med en jurist eller advokat det är vårt råd. Om det är som du säger så har det skett en olaglig handling, men som sagt kolla upp det med en jurist eller advokat så är du välkommen tillbaka med en anmälan.

Där står jag nu, om det är som polisen säger och det är en olaglig handling borde detta inte kosta något, skulle det visa sig att det inte finns bevis vem betalar i så fall alla kostnader.


Vissa borde hur som helst bli ännu mera nervösa nu.  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bent Christiansen - 12 februari 2016 15:28

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, ville bara försöka komma igång igen.   Ha de ...

Av Bent Christiansen - 3 december 2013 08:54

Visst är det otroligt vad vi människor har skapat, flygplan, rymdraketer, diverse mediciner mot olika åkommor mm. Vi har även skapat ett forum där vi inte behöver se varandra i ögonen för att kommunicera, internet. Ibland är det riktigt hemskt. Vi ...

Av Bent Christiansen - 24 november 2013 08:39

Varsågod Bryggarbiff4 personer 600 g rostbiff 3 gula lökar Mörkt öl ca en burk 1 dl mjöl 1 tsk cayennepeppar SaltPeppar Gör så här Skär köttet i skivor ca 2 cm tjocka, blanda mjöl och cayennepeppar, vänd biffarna i mjölblandningen s...

Av Bent Christiansen - 9 november 2013 11:08

Vilka härliga ytor.   Tyvärr gjorde man källarkontor av det men tänk,,,,,           Ha de ...

Av Bent Christiansen - 30 september 2013 14:26

Här får du lite bilder från "Din " tunnel.   Kolla in lastbilen !         Ha de   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards