Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Bent Christiansen - 5 mars 2009 23:14

Jag har skaffat flera nya saker idag, den viktigaste är en ny erfarenhet. Lita på folk, men inte på alla, de flesta. Det gäller att kunna skilja agnarna från betet. En del saker som jag trodde att jag var ensam om att tycka har besannats idag. Nu när jag är ute och träffar en massa människor är det många som har samma åsikt som jag har. Lita på folk men inte alla, sålla redan från början om det går. Det är svårt. Men det går. En av de nygammla bekantskaperna är Sunny Quddus. Sunny jobbade jag med under min tid på Ericsson. Han liksom jag träffade en massa olika leverantörer och vi hade ganska likartade erfarenheter om vilka man kan lita på och inte. Sålla agnarna från betet. En helt ny sak är en mobiltelefon, håll i Er den är lila.

 En lila telefon

Sony Ericsson W380i. Den har allt, ja nästan allt. I alla fall det som jag behöver. Så om Ni ser mig på gatan dansande fram så är det bara jag som har hittat radion i den, eller kanske spelar jag egenhändigt komponerad musik. Alltså musik som jag har satt ihop som en CD skiva med bara sådana låtar som jag vill höra. Jag vet inte vad det heter men man ska tydligen kunna göra sånt.

Jobbet med citronen rullar förhoppningsvis igång i början av Maj eller juni. Det är nästa nya sak jag lärde mig idag. Ta inte ut något i förskott. När du minst anar går du på en mina. Det borde fler lära sig av.

Nu ska jag och min nya försöka komma överens med varandra så kanske morgondagen blir lika trevlig som denna dag.

Till sist tack för de fina orden syster och tack för kaffet.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards