Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Bent Christiansen - 10 mars 2009 12:58

Vaknade kvart i sex i morse, kallsvettig. I dag var den stora dagen! Jag skulle opereras.

 Operation


Halv tio skulle jag vara där. Frukost var bara att glömma, kaffe i mängder var det enda jag fick i mig. Det var på skakiga ben jag begav mig till farbror doktorn. Efter en halvtimmes väntan, det kändes som flera dagar var det min tur. Välkommen. Tack fick jag fram med en ynklig röst. Då ska vi se sa farbror doktorn. Jag måste be en kollega titta på det här ett ögonblick bara. Som om detta gjorde mig lugnare. Vadå en kollega ska titta. Efter en stund återkom han med en kvinnlig kollega. Hur hon såg ut har jag ingen aning om jag tittade bara rakt ner i golvet. Det var en ful en sa hon. Ja men jag är snäll svarade jag. Förlåt jag menade det som vi ska ta bort. Det där räcker med att...........  sen hörde inte jag vad dom sa till varandra. det enda jag hörde var min egen puls som vid det här laget var en bra bit över det normala. Nu tog den kvinnliga kollegan till orda. Jag tycker att det ser ut som en, något helt oförståeligt kom över hennes läppar, jag tror det var något på latin. det räcker med en" nånting" så är den borta. denna nånting visade sig vara en skalpell. Ingen liten sak utan en jättestor skalpell. Varför måste du ha en sån stor skalpell ? frågade jag. Det är lättare att skrapa då risken att man slinker är mindre. Först sårtvätt sen tog det ca 5 sekunder så var saken borta från min kropp. Den var ful, det lilla man såg av den vill säga. Saken var ungefär.......tystnad.......2x2 mm.

 Nu är den i alla fall borta och något återbesök behövs inte.


En annan traumatisk upplevelse är köket som jag håller på och ritar åt min syster. För att starta ett cateringkök måste man uppfylla en massa kriterier som myndigheterna sätter upp. Problemet är bara att myndigheterna vet inte själva hur det måste se ut. Det bedömms från fall till fall. Det är sant det står så i deras regelverk, det borde stå regelvärk. När inte dom vet hur skall gemeneman då veta. Sak samma vi ritar och står i sen får vi se om det räcker. Så här ser det ut i dagsläget.

Kanske ett kök 

 Ha en bra dag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards