Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Bent Christiansen - 17 mars 2009 13:17

"Eller" det ordet finns inte. Jag kommer ihåg för många år sedan så skulle Tigern och jag nåja det är en annan historia. För många år sedan när man köpte ex Cornflakes eller kalaspuffar så fick man med en liten sak i varje paket. Det kunde vara en seriefigur, en liten bil eller kanske nästan vad som helst. Jag kommer ihåg att det var slagsmål vid frukostbordet vems tur det var att få öppna paketet och därmed bli den lyckliga vinnaren av det som fanns inuti. Nu var det åter dags, inte slagsmål men väl öppna ett nytt paket med!!!!!!!

 Cornflakes utan en liten sak

 Tror Ni att det fanns en liten sak i paketet? Icke, vilken besvikelse. Jag som hade laddat upp mig med en massa förväntningar. Tänk bara att få ringa storebror och tala om att den här gången var det jag som fick saken. Nej allt roligt tar dom ifrån en. Det kanske var bättre förr.




Av Bent Christiansen - 17 mars 2009 10:25

Min farbror Bent skulle i dag ha fyllt 74 år. Bilden som visas nedan är det inte många som har sett. Det är inte bilden i sig som är unik, nej det är min farbror i köket. Det var en plats som han inte gärna besökte om det inte vankades mat, öl eller kaffe.

Grattis Bent

 Bent i köket sällsynt bild





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards