Alla inlägg under december 2008

Av Bent Christiansen - 23 december 2008 21:00

Nu är det nästan klart. Endast skinkan återstår, den skall bara grilljeras sen är den färdig. Det blev inte så hysteriskt som det kan bli. Ganska lungt faktiskt.

Åt lunch med Martini idag, han såg avslappnaad ut ville däremot inte vara med på bild.

 avslappnad

Dagen fortsatte med Janssons frestelse, 3 halvstora formar har jag gjort det borde räcka till de hungriga imorgon. Vidare tog vi det sista innan det var dags för !!! Just det middag. Tro nu inte att vi bara äter i den här familjen, för det är exact vad vi gör, nästan. Kvällen till ära intog vi vår middag på restaurang, håll i dig syrran, Pompej. Kalvfile Oscar. Sug på den. Smakade underbart. Till förrätt blev vi bjudna på lite Italienska delikatesser, korv, skinka lite sallad. Mums. Åter till kalvfile Oscar. Så här såg den ut!

 Kalvfile Oscar

 Till detta serverades det pommes, ett stort glas Fanta och som dessert en Cappuccino. Bon apetit.

GOD JUL 




Av Bent Christiansen - 22 december 2008 20:53

I dag fick jag en julklapp, jag har redan öppnat den. Något som man inte får men ibland måste jag få fuska lite. Det var en almanacka för 2009.

 Almanacka

Det är hustrun som får en varje år. Hon gillar den inte så det blir en perfekt julklapp till mig. Fusk, fusk, fusk säger Ni. Inte då säger jag. Man har väl rätt att vara ett barn emellanåt.

Även Missilen har fått en tidig julklapp. Vi är flera som har gått ihop till den. Tyvärr får hon inte se den förrän imorgon. Jag har i alla fall bidragit med att köpa de sista detaljerna till den och även monterat ihop den.

 Säng

 Sov gott.

Tack Ni som röstade på gårdagens fråga och speciellt till min gode skånske vän för hans kommentar. Även du Angelica ska ha ett extra tack.

 Ni tycker som jag när de öppnar.


Väl mött








Av Bent Christiansen - 21 december 2008 18:49

I dag blir det kort och koncist. När skall man gå ut och handla.


Gott folk säg Er mening.

Av Bent Christiansen - 20 december 2008 15:35

Det började med en tur på stan. Det är något som jag ångrar med facit i hand. Alla springer bara omkring men ingen handlar. I affärerna är det nästan folktomt men utanför är det hur mycket folk som helst. Skönt för den som vet vad han vill ha, d.v.s jag och hustrun. Vi skulle köpa en .................. till Therese. Nästan inget folk alls. Sen skulle vi därifrån !!!!!!!  Vi smet in på en av våra favorit ställen och käkade lunch.

Väl hemma var det dags för nästa projekt. Inslagning av julklappar. Fram med papper, tejp, snören och sist men inte allra minst julklapparna. detta är hustruns paradgren. Själv ägnade jag mig åt vardagsrummet. Inte för att se på TV, där fick Ni allt. Nej nu skulle det städas. Om inslagning av klappar är hustruns grej så är städningen vikt åt mig. På med Vinyl 107 sen var det bara att sätta igång. Plocka undan, dammsuga, torka med fettavlösare. Vi har nämligen gasspis hemma och det sätter sina spår överallt. Till tonerna av Elvis, Creedence, Roddan och övriga satte jag fart. Efter en timmes svättande var det klart. Blev riktigt fint. Ny julduk på bordet dagen till ära.

Nu dröjer det bara ca 10 minuter när barnbarnen har kommit så ser det ut som tidigare. En sak som vi har skippat i år är. sorry Laurent,  nötterna. Det finns inget som skräpar som nötter. Jag trodde att man skulle stoppa dom i munnen men tydligen inte, Så i år blir det inga. Vill Ni ha nötter kära vänner ät dom hemma.

I kväll är vi bortbjudna, bortbjudna en lördagkväll hör inte till vanligheten, nu ska vi inte så långt bara ner till Ulla på en trappa och dricka glögg. Hoppas att det finns alkoholfritt annars går det åt ............. Jag tar med mig eget för säkerhets skull.

Som Ni sen tidigare vet är mat en stor del av mitt liv, jag kan inte undanhålla Er vad vi ska äta till middag. Kokt Torsk i ugn med räkor, hollandaisesås och spritsad potatismos. Borde kanske haft med en bild på skapelsen men den är inte klar i skrivandets stund.

Av Bent Christiansen - 19 december 2008 18:37

Då är det klart vilken tallrik det blev. Spänningen är olidlig. Vilken skulle dom välja. Den fyrkantiga ? Den rektangulära ? Eller ingen av dom.

Och svaret är .......

 Korv med mos och grönsaker

Den rektangulära.

Valet var inte speciellt svårt när man såg dom bredvid varandra.

Vi skulle även köpa assietter till, det fanns bara 4 stycken av dom inne. Nu löste det sig så att Jessica skulle ut och handla på samma affär men i en annan del av staden och där fanns det. Nu har vi 12 av varje.

Tack alla Ni som var med och röstade. 




Av Bent Christiansen - 18 december 2008 14:46

Vi står i begrepp att byta våra tallrikar hemma. Nu behöver jag Er hjälp.

Vilken skall vi välja ? Rösta här till höger. Vi tänkte köpa någon av dem redan imorgon fredag så det är brådis.

A

 Tallrik rektangulär



B

 Tallrik fyrkantig

 C Ingen av dom.


Tacksam för hjälp.








Av Bent Christiansen - 17 december 2008 14:07

Då har vi varit i Cassandras och Alexanders skola och tomtat, vi jag menar förstås min bror har tomtat, jag var bara med. Det var stora ögon när vi först kom. Vi började i Cassandras klass. Cassandra var lite generad, inte bara lite hon ville inte vara med på bild.

 Tomten och Cassandra

Ungarna var helt tagna av stunden, det drogs i skägget för att kolla att det var äkta. Och det är det. Tomten hade med sig julklappar till barnen. En av de första att få var Cassandra.

 Cassandra får sin julklapp

Efter att alla hade fått varsin julklapp gick vi till Alexanders klass. Han var inte lika generad utan ställde villigt upp på en bild tillsammans med tomten.

 Tomten och Alexander

Även barnen i Alexanders klass fick varsin julklapp.

Nu gällde det att försöka komma härifrån. Bror min hade flera åtaganden under dagen. Väl ute på skolgården överfölls han av barn som ville hälsa på tomten. Snäll som han är tog han sig tid trots att jag visste att han hade bråttom.

Tack broder för att du ställde upp.


Bent 












Av Bent Christiansen - 16 december 2008 20:55

Först till Tumba, från Tumba till Kungens Kurva. Därifrån till Västmannagatan. Vidare till Danderyd. Åter till Västmannagatan. Tumba igen, kaffe hos Peter och Taina. Pendeltåg till Stockholms Central, T-bana till Odenplan. Hemma.

Så här känner jag mig just NU

 jobbig dag

 Och så får man en kommentar på gårdagens blogg. SUCK.

I morgon skall min bror Tomta hos barnbarnen i Hässelby, jag hänger med.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards