Alla inlägg den 13 december 2008

Av Bent Christiansen - 13 december 2008 19:44

Hela dagen har gått åt till att vara en gottegris, jag åt en fantastisk frukost.

Kaffe, juice, rostad macka med ägg och kaviar. Efter frukost var det dags att ge sig ut på stan bland alla andra julklappsletare. Vilket kaos. Men som tur var visste jag vad som väntade. Vi hade stämt träff med Jessica och Isabelle. Jag hade lovat att bjuda Jessica på plankstek.

 Plankstek

Denna anrättning intogs på Soft Kök o Bar, hörnet av Mäster Samuelsgatan och Malmskillnadsgatan. Kostar endast 95 kr. Efter denna måltid var det dags att fortsätta vår shoppingtur. Vädret hade mer att önska, kallt, rått och blåsigt. Väl hemma var det dags för eftermiddagskaffe med pepparkakor och Delicatobollar. Nu är det så att jag har inga problem att äta, jag går inte upp i vikt. Så planeringen för middagen satte genast igång direkt efter kaffet. Dagens middag skulle bestå av panerad rödspätta, kokt potatis och en sås på gräddfil, majonäs, räkor och dill.

 Rödspätta

I skrivandes stund är kvällskaffet påsatt. Till det vankas det diverse godsaker jag vågar inte skriva ut vad det blir.

Smaklig måltid








Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards