Alla inlägg under juni 2009

Av Bent Christiansen - 7 juni 2009 20:41

I dag har vi röstat, röstat i EU valet. Det var lite nervöst att gå dit. Jag har för första gången sedan 1976 röstat på den andra sidan. Ja jag är inte död så det är inte den sidan. Nej jag har röstat på det motsatta blocket för första gången. Nu ska det förtydligas  ännu mer. Jag har röstat på en person som tillhör det politiska blocket som jag normalt sett inte brukar rösta på.

Ett kort på valet 2009

 Röstkort

Här kommer nu ett annat kort !

Potatis i ny tappning

Ett kort på en del av vår middag i kväll. Ser det inte gott ut ?

Svar : Det var det.

Ta nu nya tag i en ny vecka som för en del förmodligen slutar lyckligt, och för en del andra ?????? vem vet.


Ha de








Av Bent Christiansen - 6 juni 2009 22:08

För Er som vill anmäla Er till en dansk fotbollsskola kan ringa till Preben och Preben. 00458333333 eller mail preben.preben@preben.dk


Tilykke

Av Bent Christiansen - 6 juni 2009 21:34

Fredag kväll, kallt, kallt, kallt. Blött, blött, blött. Allt detta inombords. Trots all denna negativa föruttsättningar var det trevligt. Vi satt på vår stora veranda och intog sill, potatis, köttbullar och diverse drycker.

 Bilden ljuger det var inte varmt

Desto varmare och gemytligare var det i Hässelby där vi firade att Jennie har fyllt år i veckan. Den enda som saknades var missilen, annars var alla där.

 Party, party

Laurent har köpt en ny bil en Saab 9-5 Aero Turbo.

 Vad är detta ??????

Nu blev det väl ändå fel någonstans ! Skrev jag inte att han hade köpt en Saab. Förlåt det blev fel bild från arkivet, så här ska den se ut.

 Rätt ska vara rätt

Han börjar bli lite Svensk den gode Fransmannen.

Radhus.

Saab.

2 barn

Blond fru

Katt, borde kanske vara en hund, det kanske kommer.


Ha de















Av Bent Christiansen - 5 juni 2009 07:20

Håll i hatten alla, i dag firas Danmarks grundlagsdag. Och med firas menar jag firas. Ölen flödar, alla sjunger och dansar. Kanske inte här i Sverige men väl i Danmark. På nått sätt måste ju detta uppmärksammas så varför inte sjunga med i en lov till vårt grannland.


Det finns ett älskvärt land Som står med breda bokträd Nära den salta Österstranden Det buktar sig i backar och dälder Och heter gamla Danmark Och det är Frejas sal

 Danmark


Ha de  




Av Bent Christiansen - 4 juni 2009 19:10

Hur var det här då ? Jag känner det ja och hur var namnet jag heter Blom.


Så började en sketch som drev med myndigheter i mitten av sjuttiotalet, Helge Skoog spelar en läkare där patienterna satt på ett löpande band och ovanstående dialog förekom.

Så är det fortfarande, jag vet jag har träffat några idag.


För att du ska kunna fortsätta som tidigare måste du ha gått igenom bla bla bla. Det har jag gjort. Det har vi inga anteckningar om. Jag gjorde det i våras. Det måste jag kolla upp. Samarbetar Ni med bla bla bla. Nej dom är en fristående myndighet. Men det du nyss nämnde har jag genomfört i deras regi. Det var konstigt, det är vi som genomför den. Det måste jag kolla upp. Hur lång tid tar det ? Det måste jag gå igenom med mina handläggare om. Tar det en vecka eller flera veckor ? Det vet jag inte, det måste jag kolla upp. Kan jag få någon som helst förhandsinformation den närmaste tiden. Det vet jag inte, det måste jag kolla upp. Nu började personen framför mig att tala om att regeringen hade kommit med nya direktiv som kommer att gälla från den första Juli 2009 och att hon inte hade hunnit sätta sig in i alla detaljer än. Varför har Ni då kallat till detta möte om Ni inte vet ? Ja nu är det så att vissa vilket är dig inkluderat har fått en förhandsinformation på dom nya reglerna som kommer att gälla från den 1 Juli 2009, de andra som berörs kommer att bli informerade under hösten 2009. Det är du säker på eller är det något du måste kolla upp ?

Nu fick jag en blick som kunde döda. Det är inte lätt när förutsättningarna ändras det måste du väl ändå förstå! Visst det har jag full förståelse för men jag undrar fortfarande vad gör vi här ? Vi ska gå igenom de nya reglerna. Men du vet ju inte hur dom ska tolkas! Låt mig få visa en skiss på hur det kan komma att se ut.

 Organisation

Blev Ni klokare ?


Ha de





Av Bent Christiansen - 3 juni 2009 21:48

Fundera på detta 


Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.


Ha de

Av Bent Christiansen - 3 juni 2009 06:59

Grattis på födelsedagen Jennie, det är ofint att tala om en kvinnas ålder så jag skippar det.

Puss o kram.


Pappa


Ha de

Av Bent Christiansen - 2 juni 2009 06:18

Jessica brukar klaga på mig att många av mina inlägg är som gåtor, undrar vad hon tycker om rubriken. Senare år har jag haft en vision, lite som Yrrol filmen om Ni förstår vad jag menar. Att kunna se in i framtiden. Inte om jag ska bli rik och berömd, nej inget sådant. Det handlar mer om vad jag vill, eller hur jag ser ut. Nå väl åter till ämnet.

Med maskinfart ut ur garderoben. Hustrun och visa andra vill ha det på ett sätt, jag på ett annat. Nu hade jag bestämmt att det skulle bli på mitt sätt.

Det var på skakiga ben jag vandrade Karlbergsvägen ner, skulle det äntligen bli av. Jag tvekade in i det sista innan jag svängde av till vänster in på Hagagatan. Vad händer om det går åt skogen ? En tröst är att det kan bara bli bättre efter ett tag, om det skulle bli helt fel.

Väl framme hade jag bestämmt mig, nu eller aldrig. Till min fasa var det upptaget. Kan du komma tillbaka om en kvart tjugo minuter? Nu började jag vackla igen. Det här var inte bra, jag som hade tagit ett beslut. OK svarade jag, räcker det med en kvart ? Visst. Jag gick in på Stadsmissionens lokaler bara för att försöka fördriva tiden lite. Väl tillbaka var det fortfarande upptaget. Ta en kopp kaffe medans du väntar. Nu var det äntligen min tur.

Som vanligt ? Frågan nästan ekade i rummet. NEJ. Maskin hela vägen. Är du säker ? JA. Detta har jag aldrig gjort förrut. Maskin hela vägen. Nu började han, det fanns ingen återvändo. Det var lite läskigt att se hur han gick loss, och det endast med maskin. Efter tio minuter ungefär var det klart. Resultatet var över förväntan. Nu var det efter mina önskemål. Flera års väntan var äntligen över. Fyra millimeter i nacken och mellan elva och tretton upptill. Nästa gång blir det nio millimeter upptill och två nertill.

Åntligen ute ur garderoben, nu som en riktig skallepär. Och det med maskinfart.

Hur det blev ? Helt OK


Ha de 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards