Alla inlägg under juni 2009

Av Bent Christiansen - 14 juni 2009 19:43

Sist jag skrev följande rubrik dröjde det inte länge förrän det var klart. Vi får hoppas att historien upprepar sig.

Denna gång är det inte syskon barn det handlar om, nu är det vårt eget barn som i sin tur ska ha barn. Alltså barnbarn till oss, nu blev det så där virrigt igen. Jessica har åkt till BB.

Vi har i alla fall fått en underbar middag. Helens krog på S:t Eriksgatan. Jag åt pasta med strimmlad biff och en massa tillbehör därtill, i maten alltså.

149:- riksdaler jag lovar det hade räckt till 3 personer. Jag brukar kunna skotta i mig en hel del men det här var mer än väl vad jag klarade av. Ett tips om Ni är hungriga. Gå dit men beställ bord i förväg. Dom har för övrigt en specialare. Timjanstekt Lövbiff med potatisgratäng inklusive en stor stark eller ett glas vin 189:- det går att få alkohofritt om man så vill. Ja drickat alltså inte maten den är redan alkoholfri.

Återkommer från BB så snart vi hört något.


Ha de


Av Bent Christiansen - 14 juni 2009 17:14

Jag har köpt en ny kavaj, en sån där som jag kallar slit och släng kavaj. den är inte sådan än men den kommer att bli det med tiden.

 En slit o släng kavaj

Jag hade en liknande en gång i tiden, ända tills någon eller  några av våra barn upptäckte att den där kavajen är cool den skulle man kunna ha på sig. På den vägen är det, tror jag. Hur som helst nu har jag köpt en ny. Jag har vissa kriterier när jag ska köpa en kavaj. Den ska vara snygg. Den ska kunna inrymma nästan allt det där som Ni kvinnor släpar med Er i Er handväska.

Nycklar, plånbok, glasögon, telefon, snytpapper till barnbarnen, måttstock, penna, anteckningsblock modell litet mm. Nu har jag hittat en, lika snygg som den var dyr.


Värkarna finns där om än dock i oregelbundna intervaller utan att man vare sig kan mäta dom eller känna dom utan att ta på magen.

Förstod Ni det där ? Det gjorde inte jag.

Jessica har oregelbundna värkar, eller förvärkar, och befinner sig fortfarande hemma.

Var hopprepet är har jag ingen aning om. Något är på gång frågan är bara när.


Ha de  




Av Bent Christiansen - 13 juni 2009 08:15


" Politiker är som krokodiler, stora i käften, men saknar öron. "

" Dom vill ge oss en tredjedel av intäkterna, men vi sa att vi ska ha minst en fjärdedel. "

" Han är ju inte dum egentligen, han har bara otur när han tänker. "

" Jag äger tio par gymnastikskor, ett par för varje veckodag. "

 "Jag gillar de flesta platser jag varit på, men jag har aldrig riktigt velat åka till Japan, helt enkelt för att jag inte tycker om att äta fisk, och jag vet att det är väldigt populärt där i Afrika. "

" Det är alldeles för mycket sport inom idrotten. "

" Hösten är min favoritårstid i Los Angeles. Att se fåglarna skifta färg och falla ner från träden. "

Har Ni fler ?

Ha de


Av Bent Christiansen - 12 juni 2009 21:49

Västkustsmak, gräslök med en liten toutch av kaviar, vitlök med oliver.

Naturell, sesamfrö och rosmarin.

Pikant, blåmögel och naturell, allt ekologiskt.

Glada damer, sura damer.

Glada herrar, tråkiga herrar.

Griniga barn, trevliga barn.

Så var min dag och blir så även i morgon. Hur var Er ?


Ha de

Av Bent Christiansen - 11 juni 2009 21:46

Idag blir det ett kort inlägg.

 Full fart hela dagen, fötterna värker.

Träffade gamla arbetskamrater från Ericssontiden över en god bit mat, trevligt och gott.

Inga nya barnbarn än. Vart tog hopprepet vägen ?


Ha de

Av Bent Christiansen - 10 juni 2009 15:57

Jag börjar med en bild.

 Thuja något begagnad

Ser Ni något fel på bilden ? Jag tycker att det är ganska vackert med lite rostfärger fast det bara är i början på sommaren.

Nu tyckte inte han som har köpt den det. Han ville ha en ny.

Så här vill han att den ska se ut.

 Thuja modell ny

Så du som har sålt den hör av dig via mail, detta är en reklamation.


Vi har under ett antal år haft 2 stycken fartygsventiler liggande i källaren, vi har inte riktigt vetat vad vi skulle göra med dom. Efter ett tips från en kamrat la vi ut dom till försäljning hos Tackel o Tråg på Skeppsholmen.

Detta gjorde vi för ca 3 månader sen, och vips så var den ena såld.

 Fartygsventil

Inga större pengar att tala om men ändå, en glass till barnbarnen blir det.


Ha de 









Av Bent Christiansen - 9 juni 2009 19:25

I dag ska det handla om två saker, precis som rubriken skvallrar om dock inte samtidigt.

En jättestor uppmaning till vår mellandotter.

FRAM MED HOPPREPET

 Nu är det dags


Har du inget kan jag köpa ett åt dig, du kan till och med få två stycken bara du hoppar så att vi får det överstökat. Dock inte på torsdag då är vi upptagna.

Jag har målat, jag har kan man säga tagit målar Hellmans jobb. Tejpat, täckt golv, skruvat, skrapat, slipat, torkat, svurit, burit, druckit, endast alkoholfritt.

Efter allt detta slit har jag målat.

 Jag målar

Inte bara en gång utan två gånger. Jag har stått i en trång klädkammare nästan hela dagen. Det var lite bökigt för på slutet hjälpte det inte hur man vände och vred på sig nog f-n kom man åt väggen där det var nymålat. För att inte tala om hur glasögonen såg ut alldeles prickiga. Taket, jag säger bara det, taket. Vilken ställning. Över huvudet hela tiden, att du bara orkar Hellman ? Vänta ett tag nu,,,,, du lejer säkert bort alla sådana jobb.


Ha de





Av Bent Christiansen - 8 juni 2009 19:16

Den här årstiden är hopplös. ja inte en groda utan ben, utan den är bara hopplös. Alla fyller år !

Vi gör inget annat än att ringa runt och önska folk lycka till, eller ännu värre vi ska ta oss dit också. Det är väl OK om dom kunde fylla år på en helgdag, men icke sa nicke. Det är måndagar, tisdagar, onsdagar ja i stort sett alla veckans dagar. Och då är det inte lätt när de flesta bor utanför den stora staden. Har man som vi dessutom ingen bil är det nästan omöjligt att komma iväg. Förstår Ni hur mycket godsaker jag går miste om. Tårtor, kakor, bakelser listan kan bli hur lång som helst.

På tur står målar Hellman. Han fyller år idag. GRATTIS, GRATTIS Hellman.

 Målar Hellman i full mundering

Kommer om allt går vägen sno ett stort jobb från tidigare samarbetspartner. Jag ska presentera ett avtalsförslag denna eller nästa vecka. Jag har tur som har en del facit i min hand sedan tidigare, det är bra att spara på saker och ting. När man minst anar det så behövs det.


Till sist detta måste Ni se !

 Vackert, vackert



Ha de



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards