Alla inlägg under september 2008

Av Bent Christiansen - 7 september 2008 16:18

Nu har det släppt! Det är en konstig känsla när det blir så här. Först går allting bara av sig själv sen helt plötsligt fungerar ingenting.

Jag har haft skrivkramp.

Det är inte det att tiden inte har funnits nej det kommer ingenting ur fingrarna. Nu börjar vi igen:

Vad har då hänt sen sist. Vi var och grattade Alexander trevligt. Torsdagen var en helt vanlig arbetsdag kanske lite rörigare än vanligt men helt ok.

Fredagen var jag Jansson igen, en av dom tråkigaste faktiskt, mer som afternoon tee.

Lördagen regnade i stort sett bort, jag var i Skärholmen och tittade vilket kaos, dom firar 40 årsjubileum det var knappt att jag kom in i garaget.

Söndagen har gått åt till att städa garderober och lådor, NU MÅSTE JAG UT OCH SHOPPA. Vad mycket skräp man har i lådorna. T-shirts som jag inte har använt på flera år, gamla skjortor, trasiga jeans mm. Bort med dom och ut och handla nya.

Vilken glädje det var rubriken den 2 september. Det blev mera glädje, se under kommentarer. En gammal kamrat har hittat tillbaka till min blogg, Peter Leskinen. Välkommen tillbaka Peter. Han undrar över datorn och vem gör inte det. Det sista budet är att nu har även hårddisken kraschat, kraschat hur kan den bara krascha, jag vet inte blev svaret när jag ringde det är min kollega som har tittat på den. Kan jag få prata med din kollega? Han är ledig. När kommer han då? PÅ fredag.

Nu är tanken att jag skall gå dit i morgon och hämta det som möjligen är kvar av datorn. Har för övrigt tankar på att köpa en ny. 


Av Bent Christiansen - 3 september 2008 16:53

Grattis Alexander önskar mormor och morfar.


Av Bent Christiansen - 2 september 2008 19:27

Vilken fantastisk människa jag är, inte nog med att jag gör ett otroligt arbete på dagarna, jag är dessutom väldigt trevlig, snygg, ung för min ålder, vältalig. Ett vokabulär som platsar i vilket sammanhang som helst. Detta är några av de superlativ jag har fått höra idag. När jag sedan efter en hårt arbetande dag får på min lott att fixa maten då kliver jag fram som den otroligt kreativa människan jag är. Helstekt fläskfile med potatisgratäng. Sug på den Ni. Trots att vi har ätit vattnas det i munnen. Fläskfilen förstektes i lite milda, salt, peppar och timjan. Därefter la jag den i en ugnsfast form. Stekte ur pannan med lite vatten, kalvbuljong, lök, soja och lagerblad. Detta hälldes sen över fläskfilen och in i ugnen. Samtidigt hade jag förberett en potatisgratäng som delade utrymmet i ugnen med köttet.

Jag lovar att det var tyst runt matbordet.

Dom ringde om datorn idag, den blir klar på torsdag. Vad det kostar .........

Det är inte torsdag än.

Av Bent Christiansen - 1 september 2008 19:29

Nu är dom borta, eller som missilen hade sagt " botta " gardinerna alltså. Jag har själv slängt dom i sopnedkastet. Både dom vita och blå. Hustrun skrämde mig när jag frågade,  hur länge skall dom gamla gardinerna ligga framme ? Om inte du slänger dom lägger jag in dom i skåpet. Valet var inte svårt, bort, bort, bort.

Har även varit bror duktig idag, har tagit min medicin själv. Kent är bortrest och är inte tillbaka förrän i slutet av veckan.

Skickar även en tanke till min Far som är på S.t Eriks sjukhus. Dom skall kolla upp hans ena öga som har varit dåligt en längre tid. Konstigt bara vilka tider han får 17.30 Sen ska han tillbaks till Tumba efter det. Märkligt.

Apropå märkligt, jag har som jag har nämnt tidigare lämnat in min laptopp.

Var förbi idag och undrade vad som händer. Vi har försökt nå dig. LÖGN.

Vi har ringt flera gånger. LÖGN. Eller kom vi överens om att du skulle ringa? LÖGN. Vad är felet? Datorn hänger sig hela tiden! Jag vet det var därför jag lämnade in den. Vi kan rädda dokument och bilder. Jag vet. Kanske även dina mail. Vadå kanske? Sist sa Ni att det gick att rädda. Förlåt vi kan rädda dina mail. När blir den klar då? Vi måste ominstallera Word och Excell. Ja ha och när gör Ni det? I morgon kanske men det kostar. Vad kostar det då? Jag vet inte. När vet du det då ? I morgon. Nu återstår bara att se vad som är klart i morgon och hur mycket det kostar.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards